فناوری چند لمسی، تازه‌ترین سرمایه‌گذاری مایکروسافت

غول نرم افزار در کنفرانس شرکای جهانی خود اعلام کرد که شرکت Perceptive Pixel را خریداری کرده است. مایکروسافت هدف از تصاحب این شرکت را افزایش توان جانبی خود و شتاب بخشی نوآوری های بازار اعلام کرد.
سخنگوی مایکروسافت در اینباره گفت: نمایشگرهای چند لمسی بزرگ شرکت Perceptive Pixel در کنار یک سخت افزار کارآمد ترکیب ایده آلی برای کامپیوترهای شخصی مبتنی بر ویندوز ۸ خواهد بود و ابعاد تازه‌ای از عملکرد و کارایی را پیش روی کاربران قرار خواهد داد.
مایکروسافت و Perceptive Pixel پیش از این نیز در با یکدیگر همکاری داشته‌اند. مهم‌ترین همکاری این دو شرکت به رونمایی از نمایشگری ۸۲ اینچی در کنگره بین‌المللی موبایل در بارسلونا در ماه مارس گذشته بر می‌گردد. این نمایشگر به عنوان بزرگ‌ترین نمایشگر چند لمسی دنیا در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید.
Perceptive Pixel در توسعه ماوس لمسی یا همان Touch Mouse مایکروسافت در سال ۲۰۱۱ هم همکاری داشته است.
به اعتقاد کارشناسان، تصاحب Perceptive Pixel به وسیله مایکروسافت اقدام هوشمندانه‌ای محسوب می‌شود. غول نرم افزاری دامنه گسترده‌ای از دستگاه‌های الکترونیکی مانند تبلت Surface و گوشی‌های هوشمند ویندوز فون را روانه بازار می‌کند. همچنین احتمال می‌رود چند دستگاه الکترونیکی دیگر با بهره‌گیری از نمایشگرهای چند لمسی در آینده نزدیک از سوی مایکروسافت روانه بازار خواهد شد. به این ترتیب توسعه فناوری‌های لمسی برای این دستگاه‌های نوظهور گام صحیحی از سوی مایکروسافت به نظر می‌رسد.
techradar/نسترن صائبی

۲۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.