فناوری nanoCDN، انقلابی در شبکه‌های تحویل محتوا

فاوانیوز : یک شرکت فرانسوی با نام Broadpeak که عرضه‌کننده روش‌ها و تجهیزات تحویل محتوای ویدئویی به عرضه‌کنندگان محتوا است، فناوری جدیدی با نام nanoCDN را معرفی کرده است.

فناوری nanoCDN یک فناوری جدید عرضه محتوای ویدئویی است که باعث ارتقاء عملکرد تجهیزات انتهایی سمت مشتری (CPE) همانند جعبه‌های مبدل (STB) یا درگاه‌های باندوسیع خانگی و در نتیجه، افزایش قابلیت‌های عرضه ویدیو در شبکه‌های تحویل محتوا (CDN) می‌شود.

این فناوری باعث می‌شود تا از تجهیزات شبکه خانگی نیز به عنوان اجزای شبکه تحویل محتوا استفاده شود و در نتیجه، فرایند انتقال و تحویل محتوای ویدیویی به طرز قابل توجهی بهبود خواهد یافت.

یکی از مهمترین کاربردهای این فناوری این است که می‌توان عرضه برنامه‌های تلویزیونی زنده مبتنی بر OTT را در زمان‌های اوج مصرف بهینه‌تر نمود؛ در واقع، تعداد بینندگان هر چه قدر که باشد، به همان اندازه پهنای باند در شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نحوه انتقال و تحویل محتوا با استفاده از فناوری nanoCDN و در شرایط عرضه برنامه‌های زنده OTT، بدین ترتیب است که محتوا از طریق یک سرور مخصوص به شبکه nanoCDN وارد می‌شود که برخی تغییرات بر روی آن برای ارسال در شبکه اپراتور انجام می‌شود. در شبکه خانگی، با وارد کردن یک کد خاص، این تغییرات خنثی شده و امکان پخش یکپارچه ویدیو در تجهیزات کاربر نهایی فراهم می‌شود.

لازم به ذکر است که یکی از محورهای اصلی همایش ملی “خدمات چندرسانه‌ای باندوسیع: از سیاست‌گذاری تا اجرا” به موضوع روندهای توسعه شبکه‌های تحویل محتوا (CDN) می‌پردازد. این همایش به همت گروه علمی تحلیلی طیف، در تاریخ ۸آبان در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار خواهد شد. علاقمندان به دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.teyf.ir مراجعه کنند یا با شماره ۸۸۵۱۳۸۱۰ تماس حاصل نمایند.
فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.