فنر بازار خودرو در حال جمع شدن است

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 فنر بازار خودرو در حال جمع شدن است

فنر بازار خودرو در حال جمع شدن است

ممتازنیوز: یک کارشناس صنعت خودرو گفت: مجموع عوامل موثر بر بازار خودرو در کشور به گونه ای است که پس از پایان ماه مبارک رمضان، خرید و فروش خودرو رونق گرفته و احتمال افزایش قیمت ها وجود دارد.

به گزارش ممتازنیوز، فرشاد میرطالبی با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه فنر بازار خودرو در حال جمع شدن است، افزود: تجربه نشان داده هر وقت خرید و فروش خودرو در بازار کشور به هر دلیلی کاهش یابد، این بازار پس از مدتی از عاملی دیگر تاثیر گرفته و با آزاد شدن تقاضاهای انباشته شده، تلاطم و افزایش قیمت به آن باز می گردد!
وی در خصوص اینکه گفته می شود، کاهش عرضه خودرو از سوی شرکت‌های خودروسازی و تمایل پایین مشتریان به خرید خودرو در قیمت‌های بالا، موجب ادامه روند رکود در بازار خودرو شده است، اظهار داشت: این یک تحلیل واقعی و کارشناسی نیست، زیرا خودروسازان با وجود مسائل و مشکلات عدیده موجود، تولید را حفظ کرده و در حال حاضر نیز عرضه مدل های گوناگونی از خودروهای داخلی ادامه دارد.
به گفته میرطالبی، از سوی دیگر قیمت خودروهای داخلی را نمی توان بالا توصیف کرد، چرا که این ارزش پول کشور است که کاهش یافته و محصولات خودروسازان نیز متناسب با بهای سایر کالاها و خدمات تعیین شده است.
این کارشناس صنعت خودرو اظهار کرد: بخشی از رکود فعلی حاکم بر بازار خودرو ناشی از شرایط ماه مبارک رمضان است اما دلیل اصلی آن یک نوع بلاتکلیفی است که در این حوزه وجود دارد.
وی متذکر شد: پس از آشفتگی چند ماهه در تعیین متولی و نحوه قیمت گذاری خودرو،‌نه تنها قیمت این محصولات کاهش نیافت، بلکه فضایی موهوم را نیز ایجاد کرد که افزایش قیمت همراه با رکود معاملات ثمره این شرایط بوده است.
میرطالبی در ادامه به بر هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در شرایط فعلی بازار خودرو اشاره و بیان کرد: بسیاری از خانواده ها در نیمه نخست تابستان به دلایلی مانند کنکور، گرمای بیش از حد هوا، ماه مبارک رمضان و … مسافرت های مرسوم خود را انجام نداده اند، بنابراین از هفته آینده تا اواخر شهریور حجم بالایی از مسافرت در کشور آغاز خواهد شد.
این کارشناس صنعت خودرو کشور به موج گفت: از سوی دیگر با روی کار آمدن دولت جدید نیز بسیاری از ابهامات موجود در ذهن فعالان بازار برطرف شده و آنها به تصمیم نهایی خواهند رسید.
وی با بیان اینکه این عوامل موجب رونق دوباره بازار خواهد شد، اضافه کرد: داغ شدن دوباره خرید و فروش خودرو در بازار باعث وارد شدن حجم بالایی از تقاضای انباشته خواهد شد و طبیعتا افزایش قیمت ها را در پی خواهد داشت.
میر طالبی در پایان، ‌حمایت از خودروسازان برای بازگشت به دوران مطلوب تولید خود را تنها راه بازگرداندن آرامش به صنعت و بازار خودرو دانست.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.