فهرست اقلام صادراتی ۶ ماهه دوم سال ۹۲ اعلام شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

حسن علیدوستی مدیر کل دفتر صادرات گمرک ایران در بخشنامه‌ای خطاب به ناظرین گمرکات استان‌ها، مدیران کل و مدیران گمرکات اجرایی مستقل فهرست تازه اقلام صادراتی ۶ ماهه دوم سال ۹۲ را اعلام کرد.

گمرک ایران فهرست اقلام صادراتی ۶ ماهه دوم سال ۹۲ را اعلام کرد.

فهرست اقلام صادراتی بدین شرح است:

۱- منظور از شمش فولادی – تختال در جدول شماره ۱ فهرست مجوزهای صادرات(ردیف۱) ، شمش فولادی به صورت اسلب(تختال)، بلوم و بلیت می باشد.

۲- مقاطع فولادی درجدول شماره ۱ فهرست مجوزهای صادرات(ردیف ۲ و ۳) ، شامل کلیه مقاطع (تیرآهن) با اشکالT،U،H،I،L و انواع ملیگرد می باشد که نیاز به اخذ مجوز موردی دارد و صدور سایر مقاطع برای کلیه صادر کنندگان با رعایت سایر مقررات بلامانع میبا شد.

۳- لوله فولادی و پروفیل در جدول شماره ۱ فهرست مجوزهای صادرات (ردیف۳)، که ذیل فصل ۷۳ کتاب مقررات صادرات و واردات طبقه بندی میشوند نیاز به اخذ مجوز موردی و سهمیه نداشته و صدور آن برای کلیه صادرکنندگان بلامانع بوده و از فهرست مزبور حذف میشود.

۴- محصولات فولادی آلیاژی شرکت فولاد آلیاژی در جدول شماره ۱ فهرست مجوزهای صادرات(ردیف۶) ، مختص به میلگرد با ردیف تعرفه های ۷۲۱۳ و ۷۲۱۴ می باشدکه مجوز مزبور برای صادرات توسط شرکت مذکور از سوی این دفتر ابلاغ می گردد.

۵- مفاد قانونی مندرج در آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات وواردات (بند ب ماده ۱۱ مکرر) به قوت خود باقی است.

۶- ردیف تعرفه اقلام مندرج در جداول شماره یک بخشنامه فوق الذکر مطابق ردیف های تعرفه اقلام مزبور مندرج در بخشنامه ۱۳۳ مورخ ۲۹/۳/۹۲ میباشد.

علیدوستی در خاتمه تأکید کرده که بارعایت سایر مقررات اقدام لازم معمول و وفق دستور العمل ۳۲۲۷۹۵/۸۲۲/۴/۵۱ مورخ ۲۸/۱۱/۸۵مراتب را به کلیه واحدها و گمرکات اجرایی تابعه ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت مستمر معمول دارند.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.