فهرست تازه ممنوعیت صادراتی +جدول

۲۵م آذر ،

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فهرست تازه ممنوعیت و محدودیت صادراتی براساس تازه ترین بخشنامه دولت را به همراه تصویر این بخشنامه‌ها منتشر کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، بعد از نامه جنجال برانگیز سیدجواد تقوی، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به سازمان توسعه تجارت ایران برای ممنوعیت صادراتی ۵۲ قلم کالای صادراتی، دولت بازنگری‌هایی را در این زمینه انجام داد و در نهایت، جسته و گریخته با اطلاع‌رسانی مسئولان سازمان توسعه تجارت ایران، مشخص شد که تغییراتی در حذف و اضافه این ۵۲ قلم کالای ممنوعه صادراتی انجام شده است.

برهمین اساس، بخشنامه۱۷ آبان ماه سازمان توسعه تجارت مبنی بر لیست دوگانه “محدودیت و ممنوعیت” صادراتی صادر شده بود. در این بخشنامه دو جدول شامل کالاهای مشمول ممنوعیت صادرات ( ۳۹ قلم کالا) و کالاهای مشمول پرداخت عوارض صادراتی (۳۴ قلم کالا) پیش بینی شده بود.

حال به تازگی بخشنامه تازهی در تاریخ ۲۳ آذرماه سال جاری ابلاغ شده ، بر مبنای آن، سه فهرست مبنی بر ” کالاهای مشمول ممنوعیت صادراتی”، “کالاهای مشمول پرداخت عوارض یا مجوز صادراتی” و “کالاهای مشمول عوارض صادراتی” نهایی شده است.

بر این اساس بعضی از این کالاها که در زمره کالاهای اساسی قرار می‌گیرند، در ردیف‌های اول قرار گرفته‌اند و بر اساس این مصوبه، صادرات آنها از ۸ آبانماه سال جاری ممنوع اعلام شده بود که در این ردیف، کالاهایی همچون گندم، آرد گندم، صرفا شکر خام، سفید و قند، گوشت قرمز، جو، ذرت دامی، کنجاله سویا و دانه‌های روغنی شامل تعرفه‌های ۱۲۰۷۹۹۲۰- ۱۲۰۶۰۰۰۰- ۱۲۰۵- ۱۲۰۱ قرار می‌گیرند.

اما بعضی از کالاها همچون شیرخشک به استثنای شیرخشک اطفال تحت ردیف تعرفه‌‎های ۰۴۰۲۲۱۱۰- ۰۴۰۲۱۰۱۰- ۰۴۰۲۱۰۹ تاریخ اجرای آنها از ۸ آبانماه به ۲۵ آذرماه تغییر یافته است.

نکته حائز اهمیت این است که کالاهای مشمول ممنوعیت صادرات از ۵۲ قلم ابتدا به ۳۹ قلم کالا و هم اکنون به ۲۷ قلم تقلیل یافته است.

حال جزئیات کامل سه فهرست مبنی بر ” کالاهای مشمول ممنوعیت صادراتی”، “کالاهای مشمول پرداخت عوارض یا مجوز صادراتی” و “کالاهای مشمول عوارض صادراتی”  که نهایی شده، به شرح زیر است:


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.