فهرست خانه‌های ارزان در تهران

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بازار مسکن ایران چند ماهی است که در دوره رکود به سر می‌برد و به نقل از بعضی فعالان این بازار، قیمت‌ها به کف رسیده است. از نگاه رئیس اتحادیه مشاوران املاک نیز دیگر حباب قیمتی در بازار مسکن وجود ندارد و به همین سبب می‌توان گفت که قیمت‌ها در بازار مسکن تقریبا واقعی می باشند.

2-1818.jpg

خبراقتصادی: خبرآنلاین در ادامه نوشت: با وجود واقعی شدن قیمت‌های مسکن اما همچنان میل به معامله در بازار مسکن پایین است. این کاهش تقاضاها سبب شده حتی بعضی خبرگزاری‌ها گزارش دهند بعضی بسازبفروش‌ها که پیش از این با مالکان خانه‌های کلنگی قرار داد بسته بودند، به دنبال راهکاری برای فسخ یا عقب انداختن ساخت‌وساز باشند.

افزایش قیمت در بخش مصالح ساختمانی نیز شاید مشکل دیگر سازندگان مسکن در تهران باشد. چرا که چند روز پیش مرکز آمار از افزایش قیمت مصالح ساختمانی در نیمه اول امسال خبر داده بود.

از نگاه بعضی کارشناسان بازار مسکن، افزایش مشکلات سازندگان مسکن تهران همزمان با ارزان شدن قیمت مسکن می‌تواند سبب تشدید رکود در بازار مسکن شود. رکودی که به نظر می‌رسد از سال ۹۱ به تدریج آغاز شده بود. چرا که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، نتایج آمارگیری از شهرداری‌های تهران در سال ۹۱ نشان می‌دهد، حدود ۲۳ هزار و ۷۵۷ پروانه احداث ساختمان صادر شده‌ که این رقم نسبت به سال قبل از آن ۲۰ درصد کاهش داشته ‌است.

در این شرایط رسیدن بعضی قیمت‌ها به کف، سبب شده که شاهد مسکن‌های ارزانی باشیم که شاید طی سال‌های اخیر تهرانی‌ها کمتر شاهد این چنین قیمت‌هایی بودند.

واحد ۵۰ میلیونی در تهران

واحد ۵۰ میلیونی در تهران شاید باورش سخت باشد اما مراجعه به بازار مسکن نشان می‌دهد که همچنان این چنین آپارتمانی وجود دارد؛ منتها با شرایط خاص خود.

یک واحد ۳۵ متری، ۲۵ ساله، زیر همکف، سند اوقافی، در خیابان هنگام، شمیران نو، متری یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان ارزش گذاری شده که در مجموع این خانه با قیمت ۵۰ میلیون تومان به فروش گذاشته شده است.

هرچند شاید واحدهای دیگر شهر تهران به ارزانی این واحد ۵۰ میلیون تومانی با متری یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان نباشند اما قیمت‌های نزدیک به آن باز هم به چشم می‌خورد.

یک واحد ۶۵ متری با انباری، دوخوابه، یک ساله، طبقه سوم در کن سولقان، متری یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و با قیمت کل ۱۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروش گذاشته شده است.

یک واحد دیگر به متراژ ۶۵ متر با انباری و بالکن، ۲۰ ساله در نظام آباد، خیابان طاووسی با متری یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ارزش کل ۱۱۷ میلیون تومان به فروش گذاشته شده است.

واحدی دیگر در محله پیروزی، خیابان نظام‌دوست با ۶۳ متر وسعت، یک خوابه، طبقه چهارم، ۱۲ ساله، متری یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و با ارزش کل ۱۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نرخ‌گذاری شده است.

در محله نظام‌آباد، چهارراه گلچین، بخشی‌فرد هم یک واحد ۶۰ متری، یک خوابه، ۱۸ ساله، طبقه سوم، متری یک میلیون و۹۰۰ هزار تومان نرخ‌گذاری شده است که در مجموع ۱۱۴ میلیون تومان قیمت آن می‌شود.

آپارتمان‌های متری ۲ میلیون

واحدی دیگر با متری دو میلیون تومان در محله دروازه شمیران، خیابان فخرآباد نرخ‌گذاری شده است. این واحد ۱۴۹ متری، دوخوابه، با انباری، زیرهمکف در مجموع ۲۹۸ میلیون تومان قیمت دارد.

خانه‌های متری دو میلیون تومانی باز هم وجود دارند. به طور مثال در محله پیروزی، خیابان موتورآب یک واحد ۹۱ متری، دوخوابه، ۱۲ ساله در کل ۱۸۲ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است.

واحد دیگر با وسعت ۶۲ متر در نظام‌آباد، خیابان مدنی، با انباری و بالکن، یک خوابه، ۳۰ ساله، متری ۲ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده و قیمت کل آن ۱۲۴ میلیون تومان اعلام شده است.

در محله سبلان جنوبی نیز واحدی ۶۵متری، طبقه سوم، یک خوابه، با انباری و بالکن، ۱۰ساله، متری ۲ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده که ۱۳۰ میلیون تومان ارزش کل دارد.

یک واحد ۶۵ متری نیز در کن سولقان، طبقه اول، دو خوابه، با پارکینگ و انباری، نوساز، متری دو میلیون تومان نرخ‌گذاری شده که کل قیمت آن به ۱۳۰ میلیون تومان می‌رسد.

در همین نقطه از تهران یعنی کن سولقان، یک واحد ۱۲۵ متری، طبقه نهم، دو خوابه، با پارکینگ و انباری، نوساز، متری دو میلیون تومان ارزش‌گذاری شده که قیمت کل آن ۲۵۰ میلیون تومان می‌شود.

خانه‌های ارزان اما بدون تسهیلات

علاوه بر این مسکن‌های ارزان‌تر نسبت به مسکن‌های دیگر تهران، واحدهایی هم در تهران وجود دارند که به دلایلی مانند قولنامه‌ای بودن یا سند متعلق به یک تعاون یا شرکت به آنها تسهیلات مسکن تعلق نمی‌گیرد.

یک واحد ۵۴ متری در محله پیروزی، خیابان کرمان، طبقه همکف، یک خوابه با انباری، ۱۲ساله و با سند قولنامه‌ای به قیمت متری یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان گذاشته شده که قیمت کل آن به ۸۴ میلیون تومان می‌رسد.

واحدی دیگر به متراژ ۹۰ متر، زیرهمکف، یک خوابه، ۳۰ ساله، در هنگام، شمیران‌نو با سند قولنامه‌ای به متری یک میلیون و ۷۷۰ هزار تومان و با قیمت کل ۱۶۰ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است.

در همین نقطه از تهران یعنی هنگام، شمیران نو، یک واحد۹۰متری، نوساز، طبقه دوم، دو خوابه، با قیمت متری یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان نرخ‌گذاری شده که در مجموع این واحد با سند قولنامه‌ای ۱۷۰ میلیون تومان ارزش دارد.

یک واحد ۶۳ متری نیز در تهران‌پارس، خیابان ۱۹۶، طبقه اول، یک خوابه، چهار ساله، با سند قولنامه‌ای با متری یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ارزش کل ۱۲۰ میلیون تومانی به فروش گذاشته شده است.

واحدی دیگر در شهران، خیابان کوهسار، به متراژ ۹۵ متر، طبقه چهارم، دو خوابه، با انباری و سند قولنامه‌ای، یک ساله، با متری دو میلیون تومان ارزش‌گذاری شده که قیمت کل این واحد به ۱۹۰ میلیون تومان می‌رسد.

در کن سولقان، نیز یک واحد ۹۶ متری، طبقه سوم، دو خوابه، با پارکینگ، انباری، بالکن و سند بنیادی، متری ۲ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده و در مجموع قیمت این واحد به ۱۹۶ میلیون تومان می‌رسد.

یک واحد ۶۰متری، یک خوابه، با بالکن، در هنگام، شمیران نو، ۳ساله با سند قولنامه‌ای، متری دو میلیون تومان ارزش‌گذاری شده که در مجموع ۱۲۰ میلیون تومان ارزش دارد.

در خیابان وفادار نیز یک واحد ۷۴ متری، دو خوابه، با انباری و بالکن، طبقه سوم، پنج ساله، با سند قولنامه‌ای، متری دو میلیون تومان ارزش‌گذاری شده که در مجموع ۱۴۸ میلیون تومان ارزش دارد.

واحدی دیگر در هنگام، ۶۰ متری، با انباری، طبقه چهارم، چهار ساله، سند قولنامه‌ای، متری دو میلیون تومان و با قیمت کل ۱۲۰ میلیون تومان به فروش گذاشته شده است.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.