فهرست دانشگاه های غیر انتفاعی در آستانه انحلال

دوشنبه ۱۵آبان۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

فهرست دانشگاه های غیر انتفاعی منحل شده و در آستانه انحلال اعلام شد .

نادری، مدیر کل دفتر آموزش های آزاد وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت:  موسسات غیر انتفاعی چون آرادان سمنان، امام علی ع تهران، دز دزفول، سنایی اصفهان، صنایع و پژوهش قزوین انحلال و موسساتی چون بزرگمهر اصفهان، معصومیه قم، دنا و گچساران نیز در شرایط خاص به سر می برند و در صورتیکه استاندارهای لازم را رعایت نکنند، منحل خواهند شد.

وی به آمارهای تعداد موسسات غیر انتفاعی اشاره نمود و گفت: در سال ۸۶ – ۲۰۴، ۸۷  –  ۲۴۸، ۹۰ – ۳۳۱ و امسال ۳۴۳ موسسه غیر انتفاعی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۱۳موسسه غیر فعال می باشند.

نادری در ادامه به استان هایی که بیشتر دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی را دارند اشاره نمود و گفت: استان قزوین بالاترین میزان تعداد دانشگاه های غیر انتفاعی را دارد و پس از قزوین اصفهان و خراسان نیز بالاترین دانشگاه های غیر انتفاعی را در میان استان های کشور دارند.

نادری به رشته هایی که بیشترین دانشجوی غیر انتفاعی را دارند اشاره نمود و اظهار داشت: بیشترین دانشجویان دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی مربوط به رشته ها و گروه های فنی مهندسی، علوم انسانی و هنر است./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.