فهرست رشته های تکمیل ظرفیت کنکور ارشد

سازمان سنجش فهرست رشته های قرار گرفته در مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سال ۹۱ دانشگاهها را اعلام کرد.

گـزینش‌ نهـایی‌ در هر یک‌ از کد رشته‌‌های تحصیلی‌ اعلام شده مطابق‌ شرایط و ضوابط مندرج‌ در دفترچه‌های‌ راهنمای شماره‌ ۱ و ۲ آزمون‌ ورودی‌ تحصیلات ‌تکمیلی‌ (دوره‌‌های‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ داخل‌) سال‌ انجام‌ خواهد شد.

آن‌ دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ اسامی‌ آنان‌ به‌ عنوان‌ پذیرفته‌ شده‌ نهایی‌ در یکی‌ از کد رشته‌ محل‌های‌ تحصیلی‌ بورسیه‌ و یا دارای‌ شرایط خاص‌ اعلام‌ شده ‌است، حق‌ انتخاب کدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه را ندارند.

چنانچه‌ هر یک ‌از داوطلبان که ‌فهرست‌ آنان‌ به‌ عنوان‌ پذیرفته‌ شده‌ نهایی‌ از طریق پایگاه اینترنتی این سازمان اعلام ‌شده‌ (به‌ غیر از کد رشته محل‌های‌ بورسیه‌ و کد رشته‌ محل‌های‌ دارای‌ شرایط خاص‌ که حق‌ شرکت‌ ندارند) در ردیف‌ پذیرفته‌شدگان‌ هر یک ‌از کد رشته‌ محل‌های این اطلاعیه قرار گیرند، قبولی‌ قبلی ‌آنان‌ (قبولی‌ اعلام‌ شده‌ قبلی) لغو‌ می شود و باید برای‌ ادامه ‌تحصیل‌ به‌ محل‌ قبولی‌ جدید مراجعه کنند.

چنانچه قبولی قبلی داوطلبان تکمیل ظرفیت مربوط به دوره روزانه باشد حتی با دادن انصراف از تحصیل نیز حق شرکت در آزمون سال بعد را نخواهند داشت.

نیمسال پذیرش دانشجو در هر یک از کد رشته محل‌ها بسته به امکانات و نظر دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی، نیمسال اول یا نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۲- خواهد بود.

در آن‌ دسته‌ از کد رشته‌های‌ امتحانی‌ که‌ ظرفیت‌ اعلام‌ شده‌ جدید بیش‌ از یک‌ محل‌ تحصیل‌ باشد، داوطلبان‌ در صورت‌ تمایل ‌می‌‌توانند با توجه به مندرجات کارنامه، تمام‌ کد رشته‌ محل‌های‌ مورد علاقه‌ خود را (حداکثر تا ۲۰ کدرشته محل) به ترتیب‌ اولویت، انتخاب‌ کنند.

هر داوطلب‌ منحصراً مجاز به‌ انتخاب‌ کد رشته‌ تحصیلی‌ خواهد بود که‌ در رشته‌ امتحانی‌ مربوط شرکت‌ کرده‌ و براساس کارنامه نتایج اولیه در آن رشته و گرایش مربوط دارای نمره کل مثبت است.

داوطلبانی که متقاضی ثبت‌نام و شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون‌ ورودی‌ تحصیلات‌ تکمیلی ‌(دوره‌های‌ کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ داخل‌) سال‌ هستند، لازم است در زمان ورود به سایت اینترنتی سازمان سنجش و انتخاب رشته نسبت به واریز ۲ هزار و ۸۰۰ تومان اقدام کنند.

فرایند تکمیل ظرفیت روزهای اول تا سوم آبان ماه در سامانه سازمان سنجش انجام می شود.

داغ کن - کلوب دات کام ارسال به کلوب


اخبار دانشگاه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.