فهرست سوم ممنوعیت خرید اقلام وارداتی برای دستگاه های دولتی نهایی شد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وزارت صنعت،معدن و تجارت ، ‘علی اصغر رمزی’ افزود: براساس مصوبه سال ۸۸ کارگروه حمایت از تولید، دستگاه‌های اجرایی از خرید ۱۲۱ قلم کالای ضمیمه مصوبه که مشابه تولیدات داخلی دارند ، ممنوع شده بودند و مسئولیت حسن اجرای این مصوبه بر عهده ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی بود.

وی یادآور شد: در دومین فهرستی که در سال ۱۳۸۹ با مصوبه دولت ابلاغ شد ، مجموع اقلام به ۳۳۵ ردیف افزایش یافت و در این مصوبه پیمانکاران طرف قرارداد با دستگاه‌های اجرایی نیز ملزم به رعایت این مصوبات شدند.

رمزی در ادامه تصریح کرد : در سال ۹۰ مصوبه سال ۸۸ کارگروه حمایت از تولید اصلاح شد و دامنه شمول این ممنوعیت علاوه بر دستگاه‌های اجرایی به مشمولین مواد دو ،سه، چهار و پنج قانون محاسبات عمومی کشور و موارد استثناء شده در ماده ۱۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری تسری یافت که به این ترتیب دامنه حمایت ها از تولیدات داخلی افزایش پیدا کرد.

به گفته وی، در زمان حاضر طی چند ماه گذشته فهرستی شامل ۲۲۹ ردیف کالا که مشابه تولیدات داخلی که به لحاظ کمیت و کیفیت قابلیت جایگزینی با مشابه خارجی دارند ، آماده شده است و مراحل مربوطه را برای تصویب طی می‌‌کند که در صورت تصویب این فهرست، مجموع اقلام به ۵۶۴ ردیف ارتقاء خواهد یافت.

رمزی همچنین اظهارکرد: فهرست های یاد شده براساس مصوبه کارگروه حمایت از تولید در کارگروهی از دستگاه‌های ذیربط مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از بحث و بررسی و اطمینان از کمیت و کیفیت طی صورت جلسه‌ای به امضا تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان (دستگاه‌های اجرایی ذیربط) هر قلم کالا می‌رسد تا مشکلی برای اجرای مصوبه ایجاد نشود.

مدیرکل اقتصادی وزارت صنعت درباره منع تبلیغ کالاهای خارجی نیز تصریح کرد: در مصوبه مورخ ۲۳/۷/۱۳۹۰ دولت، تبلیغ کالاهای خارجی در رسانه‌هایی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند جز در موارد قانونی ممنوع اعلام کرد.

اقتصام**۳۹۱۷**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۱۰۵۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.