فهرست ممنوعیت تبلیغ ۱۰ کالا و اقدام آسیب رسان سلامت اعلام شد/تبلیغ خدمات آرایشی و نمایش رفتارهای پرخطر ممنوع شد

ممتاز نیوز: فهرست اقلام و کالاهایی که طبق ماده ۳۷ قانون برنامه پنجم تبلیغ آن‌ها ممنوع است، اعلام شد.

دکتر محمد شریعتی، قائم مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره لیست اقلام و کالاهای مشمول ممنوعیت تبلیغات، گفت: به منظور اجرای ماده ۳۷ قانون برنامه پنجم توسعه و بر اساس مصوبه کارگروه مربوطه تبلیغ ۱۰ کالا و اقدام در کشور ممنوع شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس، تبلیغ غلات حجیم شده، نوشابه‌های گازدار شامل انواع کولاها اعم از معمولی و رژیمی، نوشابه‌های گازدار طعم‌دار رنگی و بی‌رنگ و نوشابه‌های انرژی‌زا، انواع چیپس و انواع داروها ممنوع است.

به گفته شریعتی، خدمات سم‌پاشی فاقد مجوز وزارت بهداشت نیز مشمول ممنوعیت تبلیغات است.

قائم مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت همچنین افزود: تبلیغ خدمات آرایشی مانند برنزه کردن با دستگاه‌های سولاریوم، کاشت مو و ناخن، خالکوبی و امثال آن و خدمات مشاوره تغذیه مانند روش‌های لاغری و چاقی، داروهای لاغری و مکمل‌های چاقی، خدمات و اقدامات مداخله‌ای جهت افزایش قد و خدمات بدنسازی فاقد مجوز وزارت بهداشت نیز از این پس ممنوع است و با این چنین تبلیغات فاقد مجوز برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

شریعتی ادامه داد: استخرها و مراکز تفریحی آبی و خدمات و کالاهای گندزدایی و ضدعفونی‌کننده آب و محیط فاقد مجوز وزارت بهداشت مشمول ممنوعیت تبلیغات هستند.

وی همچنین گفت: تبلیغ اقلام و کالاهایی که مصرف آنها مبین نمایش رفتارهای پرخطر است مانند مصرف فست‌فودها و فرآورده‌های غذایی صنعتی و استعمال دخانیات اعم از قلیان و سیگار نیز ممنوع است و نمایش استعمال و مصرف این کالاها و اقلام در رسانه‌های عمومی باید منحصرا محدود به نقش و کاراکترهای منفی بوده و جنبه تبلیغاتی نداشته است.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.