فهرست نسخه‌های خطی: جلد پنجاهم

پنجاهمین مجلد از فهارس نسخه‌های خطی کتابخانه مجلس که مجموعه «کتابخانه فخرالدین نصیری امینی» را هم در بر می‌گیرد، از سوی کتابخانه مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

به گزارش ایبنا، به نقل از سایت کتابخانه مجلس شورای اسلامی، محمود نظری فهرست‌نویس بخش خطی کتابخانه مجلس شورای اسلامی این جلد از فهرست‌های مجموعه نفیس نسخ خطی مجلس را فهرست‌نویسی کرده و در مقدمه خود نوشته است: «از دوران درخشان شکوفایی علم و فرهنگ و اندیشه در سرزمین‌های پهناور اسلامی، دست‌نوشته‌های بجای مانده که نشانگر تلاش‌های علمی و نبوغ اندیشمندان و عالمان مسلمان است و کتابخانه مجلس این افتخار را دارد که بخش مهم و معظمی از این گنجینه نفیس و ارزشمند را میراث بانی، شناسایی و معرفی کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.»

فهرستی که به‌تازگی منتشر شده است، پنجاهمین مجلد از فهرست‌های نسخ خطی کتابخانه مجلس شورای اسلامی است. این مجموعه که دست‌نوشته‌های شماره۱۸۱۰۱ تا ۱۸۵۰۰ را شامل می‌شود، بخشی از آن متعلق به کتابخانه مرحوم فخرالدین نصیری امینی است که توسط کتابخانه مجلس خریداری شده است.

پنجاهمین شماره از فهرست نسخه‌های خطی کتابخانه مجلس شورای اسلامی در سیصد نسخه توسط «ناصر گلباز» ویرایش فنی شده است. این اثر را کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در سال جاری منتشر کرده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به مرکز پژوهش کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، واقع در خیابان انقلاب اسلامی، مابین خیابان‌های ابوریحان و دانشگاه، ساختمان فروردین، طبقه هفتم، واحد ۲۷ و ۲۸ مراجعه کنند و یا با شماره تلفن ۶۶۹۶۴۱۲۱ تماس بگیرند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.