فهرست کامل و تحلیل نامزدهای جایزه امی ۲۰۱۲

لیست نامزدهای شصت و دومین دوره جایزه امی یا همان Emmy Awards اعلام شد. نامزدهای جایزه امی امسال را جیمی کیمل و ستاره سریال Scandal یعنی کری واشینگتون اعلام کردند. (درباره این سریال این مطلب را بخوانید.) امی چیزی شبیه به اسکار است که به برنامه‌های تلویزیونی مثل سریال، مینی سریال، مسابقه، گفتگو و … می‌پردازد. اگر اسکار (جایزه آکادمی) به فیلم و سینما و گرمی به موسیقی اختصاص دارد، امی هم به بهترین‌های تلویزیون جایزه می‌دهد. جایزه امی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که هرکدام مراسم خاص خودشان را دارند اما مهم‌ترین بخش امی بخش Primetime آن است. جایی که به برنامه‌های موردتوجه بینندگان در ساعات مهم پخش اختصاص دارد. شصت و چهارمین دوره این مراسم امسال در تاریخ ۲۳ سپتامبر در سالن مجلل نوکیا تئاتر لس آنجلس برگزار خواهد شد و جیمی کیمل، مجری موفق و محبوب، اجرای این برنامه را برعهده دارد.

اما با نگاهی به لیست نامزدهای امسال جایزه امی مثل همیشه با برتری محسوس شبکه تلویزیونی HBO نسبت به دیگر شبکه‌ها با دریافت ۸۱ نامزدی در بخش‌های مختلف روبرو می‌شویم. این شبکه تلویزیونی غیررایگان امریکا بیشتر به خاطر تله‌فیلم‌ها، مستندها و سریال‌های متفاوتش پرطرفدار است. شعار این شبکه که در مجموع خدمات مختلفش بیش از ۴۰ میلیون مشترک دارد، این است: از آنچه که تصور می‌کردید بیشتر است. این HBO است.

شبکه تلویزیونی HBO تاکنون سریال‌های بسیار موفقی مثل سوپرانوها پخش کرده که این سریال در طول ۶ فصل پخشش در مجموع ۱۱۱ بار نامزد جایزه شده و ۲۱ بار این جایزه را (که شامل دو جایزه به عنوان بهترین درام می‌شود) به دست آورده است. سوپرانوها درباره‌ی مردی است که مافیایی دارد و باید بین این مافیا و زندگی خانوادگی‌اش تعادل ایجاد کند. این سریال داستان و دیالوگ‌های جذابی دارد و بازی‌های درخشان بازیگرانش به موفقیت آن کمک شایانی کرده است.

در میان درام‌ها سریال Mad Men از شبکه AMC با ۱۷ نامزدی در صدر ایستاده است. نام سریال که «مردان دیوانه» معنی می‌دهد کنایه‌ای است به Ad Men و از آن الهام گرفته شده است. نکته دیگر این که این سریال موفق به دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین سریال درام نیز شده است.

فهرست کامل و تحلیل نامزدهای جایزه امی ۲۰۱۲

در ادامه فهرست کامل نامزدهای جایزه امی ۲۰۱۲ را می‌بینید. پیش از مرور این فهرست، نکات برجسته نامزدهای امسال را بررسی می‌کنیم.

۱. سریال Veep نامزد بهترین سریال کمدی شده که درباره این سریال شبکه معتبر HBO می‌توانید این مطلب را بخوانید.

۲. سریال میهن (Homeland) نامزد جایزه بهترین سریال درام و کلیر دینس برای بازی در این سریال نامزد جایزه بهترین بازیگر زن درام و دیمن لوییس برای بازی در سریال نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد درام شده که برای آشنایی بیشتر با این سریال می‌توانید این مطلب را بخوانید.

۳. مایکل سی هال برای بازی در سریال دکستر باز هم نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد درام شده که برای آشنایی بیشتر با این سریال خواندن این مطلب پیشنهاد می‌شود.

۴. سریال موفق Mad Men از شبکه AMC هم مثل چند سال گذشته نامزد جوایز مختلفی از جمله بهترین سریال درام شده که توضیحات بیشتر درباره این سریال در این مطلب آمده است.

۵. سریال جذاب The Good Wife نامزد جوایز زیادی شده که از میان آن‌ها می‌توان به نامزدی بازیگر اصلی آن برای بهترین بازیگر زن درام اشاره کرد. درباره این سریال می‌توانید این مطلب را بخوانید.

۶. سریال مرده متحرک یا همان The Walking Dead برای ۳ جایزه شامل گریم، تدوین و صدا نامزد جایزه امی شده است. در مورد این سریال می‌توانید این مطلب و این مطلب را بخوانید.

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.