فهرست ۱۰ کشور بزرگ تولید کننده طلا

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

تازه ترین گزارش موسسه تحقیقاتی متال فوکوس نشان می دهد که روسیه با پشت سر گذاشتن آمریکا به سومین تولید کننده بزرگ طلای جهان تبدیل شده است.

خبر اقتصادی:به گزارش پایگاه اینترنتی ماین وب، چین همچنان بزرگترین تولید کننده طلای جهان در سال ۲۰۲۴ میلادی بوده است. این کشور سال قبل بیش از ۱۴٫۱ میلیون اونس طلا تولید کرده این رقم نسبت به سال قبل از آن ۶ درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش استرالیا نیز دومین تولید کننده بزرگ طلای جهان بوده و در سال قبل بیش از ۸٫۵۳ میلیون اونس طلا تولید کرده است. این رقم نسبت به سال ۲۰۱۲ میلادی بیش از ۵ درصد رشد داشته است.

روسیه نیز با پیشی گرفتن بر آمریکا به سومین تولید کننده بزرگ طلای جهان تبدیل شده است. تولید طلای روسیه سال قبل به ۷٫۹۹ میلیون اونس رسیده است. این رقم نسبت به سال ۲۰۱۲ بیش از ۸ درصد رشد نشان می دهد.

آمریکا نیز با ۷٫۴۲ میلیون اونس در جایگاه چهارم این رتبه بندی قرار گرفته است. تولید طلای آمریکا در سال قبل نسبت به سال ۲۰۱۲ بیش از ۲ درصد کاهش داشته است. 

پس از آمریکا نیز کشورهای آفریقای جنوبی، پرو، کانادا، مکزیک، غنا و اندونزی قرار دارند. کل تولید جهانی طلا در سال قبل به بیش از ۹۶٫۷۳ میلیون اونس رسیده که نسبت به سال ۲۰۱۲ میلادی بیش از ۵ درصد رشد داشته است


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.