فهیمه راستکار به خانه ابدی اش بدرقه شد

۰۳م آذر ،

تعداد اندکی از چهره های هنری صبح امروز(جمعه) در منزل نجف دریابندری حاضر شدند و به همراه او به قبرستان «بی بی سکینه» کرج رفتند تا پیکر مرحومه «فهیمه راستکار» را به خانه ابدی اش تشییع کنند.

از حاضران در این مراسم می توان به داود رشیدی، احترام برومند، محمدرضا شفیعی کدکنی، ناصر ممدوح، قطب الدین صادقی، فرزاد حسنی، سعید شیخ زاده و مهرداد رئیسی اشاره کرد.

تعدادی از این اشخاص به همراه جمعی از آشنایان و بستگان فهیمه راستکار پس از آنکه دقایقی در منزل این هنرمند حضور داشتند برای مراسم تشییع عازم کرج شدند.

فهیمه راستکار دوبلور پیشکسوت و بازیگر تئاتر و سینمای ایران، شب قبل (پنجشنبه دوم آذر) در خانه اش در تهران درگذشت.

راستکار از چندی پیش به بیماری آلزایمر مبتلا بود و پس از ۸۰ سال زندگی، همسرش نجف دریابندری مترجم و دیگر عزیزان و دوستدارانش را ترک کرد و به دیار دیگر رفت.

راستکار متولد تهران بود و فعالیت سینمایی را از نیمه ی دهه ی ۳۰ با فعالیت در حوزه ی دوبله و تئاتر آغاز کرد. او در سال ۵۲ در فیلم «مغول های پرویز کیمیاوی به ایفای نقش پرداخت اما فعالیت سینمایی او از سال ۵۹ با بازی در فیلم هایی چون: گیس بریده، پابرهنه در بهشت، ستاره ها ۳: ستاره بود، رازها، دختری به نام تندر،روانی،زن شرقی، الو!الو! من جوجوام، مرغ و همسایه، عشق و مرگ، جهیزیه ای برای رباب، محموله، ترنج، شیرسنگی و خط پایان شکل گرفت.

او در تالیف کتاب «مستطاب آشپزی» هم با همسرش همکاری داشت.


جدیدترین خواندنی ها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.