فواید تماشای المپیک

جام جم آنلاین: در بحبوحه رقابت‌های المپیک، میلیاردها بیننده در سراسر دنیا شاهد رشته‌های مختلف ورزشی حاضر در المپیک هستند که هر یک جذابیت‌های ویژه خود را دارد و البته میلیون‌ها بیننده تلویزیونی در کشورمان نیز از این رقابت‌ها استقبال کرده‌اند و با علاقه خاصی شاهد صحنه‌های ناب ورزشی و ازجمله رقابت نماینده‌های ورزش کشورمان با دیگر ورزشکاران حاضر در مسابقه‌ها هستند.

شاید برخی منتقدان، افراط بعضی از هواداران رویدادهای ورزشی ازجمله علاقه‌مندان به فوتبال در تماشای رقابت‌های ورزشی و نحوه طرفداری کردن آنها از تیم‌ها و ورزشکاران مورد علاقه‌شان را نپسندیده و نکوهش کنند ولی ضمن پذیرش این واقعیت تلخ، باید نقش بسیار مفید و تلطیف‌زای پخش تصاویر ورزشی بر فضای جامعه را از نظر دور نداشت.

تماشای رقابت‌های جذاب ورزشی، ضمن دور کردن آحاد مختلف اجتماع و بویژه جوانان از تفریحات مضر و ناسالم، زمینه قدرتمندی برای ایجاد رغبت در پرداختن عملی آنها به ورزش نیز هست.

ورزش و فعالیت‌های منظم از نکاتی است که امروزه به منظور ایجاد سلامت و نشاط روحی و جسمی در جامعه، تاکید فراوانی بر آن می‌شود.

انجام منظم و مداوم یک ورزش ساده مثل پیاده‌روی هم تاثیر زیادی در تنظیم و تصحیح کارکرد بدن چه در ابعاد جسمی و چه ابعاد روحی ایجاد می‌کند.

تنظیم فشار خون، تصحیح چربی خون و کاهش چربی‌های مضر آن، تنظیم قند خون، تقویت قلب و تسریع در خون‌رسانی به‌آن، برقراری و تنظیم تنفس مناسب و افزایش ظرفیت ریه‌ها و دستگاه تنفسی، بهبود شرایط دستگاه گوارشی و تناسب‌اندام، بخشی از فوایدی است که ورزش روی دستگاه‌های مختلف بدن از جمله دستگاه گردش خون، دستگاه تنفسی و دستگاه عضلانی ـ اسکلتی ایجاد می‌کند.

علاوه بر تاثیر‌های جسمانی،‌ آثار روحی ـ روانی و اجتماعی ورزش نیز آنقدر زیاد است که تنها خود افرادی که به این پدیده مفید اجتماعی می‌پردازند می‌توانند لذت کامل آن را احساس کنند.

به طور خلاصه در هر جامعه‌‌ای، هر چه ورزش تسری بیشتری پیدا کند، آن جامعه سالم‌تر و پرنشاط‌تر می‌شود و از معضلاتی چون بزهکاری و اعتیاد فاصله بیشتری می‌گیرد.

امیدواریم تماشای صحنه‌های جذاب المپیک و دیدن رقابت‌ها و موفقیت‌های ورزشکاران ایرانی حاضر در این رقابت‌ها انگیزه و هیجانی قوی به منظور اقبال خیل فراوانی از آحاد جامعه از جمله جوانان، نوجوانان و حتی کودکان کشورمان به ورزش‌های همگانی و قهرمانی ایجاد کند و از این حرکت مفید عمومی و دامنه وسیعی که در ورزش کشور به وجود می‌آید، بتدریج قله ورزش قهرمانی ایران هم هرچه رفیع‌تر شود تا در المپیک‌های بعدی شاهد هر چه موفق‌تر عمل کردن ورزشکاران ایرانی و رسیدن کشورمان به جایگاه شایسته خود در ورزش جهان و المپیک‌ها باشیم.

مجید عباسقلی – گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.