فواید شکلات تلخ برای پوست، لاغری و قلب – شکلات چند درصد بخوریم؟

شکلات تلخ به دلیل وجود آنتی اکسیدان جلوی تولید رادیکال‌های آزاد را می‌گیرد و بنابراین برای پوست ، لاغری و قلب مفید است. در ادامه با فواید شکلات تلخ بیشتر آشنا می شویم

فواید شکلات تلخ

فواید شکلات تلخ

پیشنهاد در خصوص شکلات تلخ

  • شکلات تیره برای سلامتی مفید در نظر گرفته شده است و حتی خوردن هر روز بخش کوچکی از شکلات تیره در سالم نگه داشتن قلب و کاهش کلسترول بد کمک می‌کند.[۸]
  • شکلات تیره نیز منبع خوبی از انرژی است و به دلیل آن گسترش می‌یابد به آرامی به خون و سطح انسولین را افزایش نمی‌دهد. (در واقع، شاخص قند خون شکلات تیره در تنها ۲۲ تخمین زده شده است) بنابراین، آن را فراهم می‌کند انرژی پایدار است ایده‌آل برای فعالیت‌های استقامتی و نیز دوره‌های آموزشی با وزنه است.
  • اگر شما شکلات تیره را دوست ندارید، با یک شکلات خفیف با میزان ۴۵–۵۵٪ درصد شروع کنید. شیرین شکلات مانند شکلات شیر طعم می‌شود و نه بیش از حد تلخ است. اگر شما بیشتر ماجرا جو هستید، می‌توانید کاکائو شکلات ۱۰۰٪ یا بدون شکر را تجربه کنید.
  • تشکیل لکه‌های سفید یا چربی شکوفه شکلات با توجه به جدایی بخشی از چربی موجود در شکلات است. اگر چه بر جنبه زیبایی شناسی شکلات اثر دارد ولی خوردن آن اشکالی ندارد. این عیب به گرما و رطوبت ارتباط دارد. شکلات را در جای خشک و خنک و عاری از بو ذخیره کنید.
  • برخی از مارک‌های عالی را امتحان کنید: میشل Cluizel, Wedel, Domori, Amedei, Valrhona, Neuhaus, Marcolini, Lindt, Felchlin, Guittard, Scharffen برگر، سانتاندر، ماداگاسکار، وایس، ال ری، تئو، Bonnat, Pralus, Kaoka, Castelain, Slitti, Dagoba، سبز و سیاه، و Ghirardelli.

چند هشدار

  • اگر چه از فواید شکلات تلخ نمیتوان ساده گذشت ولی پر کالری است و می‌تواند باعث افزایش وزن شود.
  • اگرا آلرژی به شکلات دارید، بهتر است که از خوردن آن خودداری کنید.
  • شکلات حاوی محرک، theobromine بوده و ممکن است شما را بی خواب کند.
  • از آنجا که شکلات می‌تواند سگ، پرندگان و حیوانات دیگر را از بین ببرد، هرگز به حیوانات غذای شکلات ندهید.
  • کودکان شکلات تیره را دوست ندارند و شکلات شیری برای آنان بیشتر مناسب است.

فواید شکلات تلخ برای پوست

۱ – پوست خشک را درمان می کند
شکلات تیره یک منبع غنی از آهن، کلسیم و ویتامین های A، B1 ، C ، D و E، است که با هم به صورت یک عامل مرطوب کننده برای پوست هستند. اگر هر روز یک فنجان  کاکائو خالص بنوشید این کار شما پوست خشک تان را درمان می کند و به آن درخشش می دهد. شما همچنین می تواند اسکراب شکلات درست کنید و به پوست تان بزنید. برای این کار روغن زیتون ، شکر قهوه ای ، پودر کاکائو و وانیل را باهم مخلوط کنید.

۲ –  حفاظت از اشعه ماوراء بنفش
شکلات تیره شامل فلاونول ، است که  برای محافظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی و نشانه های دیگری از آسیب های اشعه ماوراء بنفش کمک می کند . همچنین جریان خون را بهبود داده و هیدراتاسیون پوست و چهره را افزایش می دهد.

۳ – از یبن بردن  چین و چروک و خطوط ریز
چین و چروک و خطوط ریز بر روی پوست به دلیل کاهش  کلاژن است که با توجه به انتشار هورمون های استرس اتفاق می افتد. شکلات تیره ( کاکائو  ) استرس را کاهش می دهد و از این رو از ترشح بیش از حد هورمون های استرس جلوگیری می کند ، در نتیجه چین و چروک و خطوط ریز را از بین می برد

۴ – درمان علائم آکنه
شکلات تیره  برای روشن کردن لکه های پوست و علائم آکنه نیز کمک می کند برای این کار، بهتر است به عنوان یک اسکراب صورت بر روی پوست زده شود. در مرحله اول، شما باید صورت خود تمیز کنید. سپس شکر قهوه ای و دانه های کاکائو را خرد کرده  یا آسیاب کنید و مخلوط کرده و بعد از ده دقیقه هم زدن این مخلوط به شکل خمیر شکلات است. صورت تان را با این  کرم حدود ۲۰ دقیقه ماساژ دهید سپس با آب سرد بشوئید.

۵ – درمان خشکی لب
مخلوطی شامل پودر کاکائو، روغن جوجوبا و نخل را باهم مخلوط کنید و به لب تان برنید تا خشکی لب برطرف شود. بسیاری از محصولات آرایشی نرم کننده لب این مواد را دارند.

منبع: ویکی پدیا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.