فوتبالی که نکوست، از برگزاری لیگش پیداست!

۲۹فروردین۱۳،

لیگ برتر در سال تازه با بی برنامگی و ناهماهنگی هایش، اخطار جدی برای آینده فوتبال است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران: دو هفته مانده تا پایان لیگ دوازدهم، هر باشگاهی سعی دارد که نظرات خود را به فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و فوتبال ایران تحمیل کند طوری که هر تیمی با برگزاری دیدارش در یک روز خاص موافقت نمی کند. این جریانات از ابتدای سال از سوی باشگاه بر سر زبان ها افتاده است.

حالا به هر صورت فینال در تهران برگزار می گردد یا ۲ هفته پایانی همزمان انجام می شود ولی این گونه تصمیمات در فوتبال دنیا از ماه ها یا ابتدای سال فوتبالی از سوی مسئولان فوتبال کشورهای مدرن فوتبال گرفته می گردد.

در ایران این رسم باب شده است که در روزهای پایانی برنامه ریزی ها کمی جابجا شود تا به فوتبال باشگاهی و ملی لطمه نخورد. امسال نیز شاهد این هستیم هیچ مدیری از برنامه ها راضی نیست.

بی نظمی ها در لیگ فوتبال ایران حتی برای سال ۹۲ نیز استارت خورده است و در بهار امسال نیز بحث ۱۸ تیمی ماندن یا ۱۶ تیمی شدن لیگ برتر برنامه تازهی است که فدراسیون برای کم کردن فشار بازی ها سعی دارد لیگ برتر را ۱۶ تیمی کند ولی در حدود ۱۵ تیم لیگ برتری این قانون را نمی پذیرند و اصرار دارند که لیگ برتر همان ۱۸ تیم باقی بماند.

**بهاری که این گونه آغاز می گردد وای به حال آخر سال!

فوتبال ایران با توجه به این که در سال ۹۲ سال پرکاری را پیش رو دارد باید رقابت های مقدماتی جام جهانی ، مقدماتی جام ملت های آسیا و بازیهای باشگاهی پشت سر بگذارد بهتر است مسولان فدراسیون فوتبال اخطار های اهل فن را جدی بگیرند تا دوباره سبب عقب افتادگی  بیشتر لیگ مان و مهمتر از همه سطح ملی فوتبال کشورمان نشوند.

با این که دوازده دوره از لیگ برتر فوتبال کشورمان می گذرد ولی هنوز برنامه مدونی پیش از فصل لیگ به تیم ها داده نمی شود. در این ۱۲ دوره ابتدا لیگ منظم برگزار می گردد ولی سپس با یک فوریت، لیگ برتر به تعطیلی می رود و پس از سرگیری مسابقاتش آن قدر لیگ فشرده انجام می گردد که تمام تیم ها از فشردگی بازی ها به همه جا شکایت می کنند.

البته همه باشگاهها به این رویه لیگ برتر عادت دارند چون هزینه ها دولتی است و تمام بودجه بالاخره از یک جا تامین می گردد که کسی ضرر نکند. لیگ فوتبال ایران سالهاست که سعی در الگوگیری از ورژن خارجی و اروپایی است که بالاخره یک روز فوتبال خصوصی شود تا برنامه ها نیز به بهترین شکل انجام شود ولی بعضی از تصمیمات مسئولان ورزش و فوتبال کار را به جایی می رساند که سرمایه ها بعد از مدتی می سوزند!

لیگ جایی برای عرض اندام پدیده هاست تا به تیم ملی راه پیدا کنند ولی از ابتدای سال۹۲، (بهار امسال) نیز شاهد کارهای بنیادی و زیر ساخت ها برای آخر سال نیستیم./مح

خبرنگار: ابوطالب تازهی


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.