فوتبال از دو جنبه مادی و معنوی متضرر می شود؟

نگرانی جامعه فوتبال کشور از احتمال عدم پخش بازی ها از سیما!

کارشناسان فوتبال کشورمان پس از اینکه شایعه عدم توافق فدراسیون فوتبال و صدا و سیما را در مورد پخش تلویزیونی شنیدند، متفق القول فوتبال را قربانی این مسئله دانستند.

به گزارش گروه ورزشیممتازنیوز، فدراسیون فوتبال امروز اعلام کرده است که به احتمال فراوان دوربین های سیما را به ورزشگاه ها راه نخواهند داد اما کارشناسان فوتبال معتقدند این مسئله به طور حتم به فوتبال کشور، لطمه خواهد زد.
بازی ها پخش نشود اسپانسر ها فراری می شوند

ابراهیم آشتیانی بازیکن اسبق تیم ملی و پرسپولیس و کارشناس فوتبال در این باره به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: بازنده اصلی دعوای فدراسیونی ها در مورد پول بیشتر مردم هستند و علاقه مندان به فوتبال در این باره ضرر خواهند کرد و فوتبال بیشتر از این قضیه متضرر می شود ضمن اینکه اگر بازی ها پخش نشود به طور حتم اسپانسرها از تیم های مختلف کنار می کشند فوتبال از لحاظ مالی نیز درمضیقه قرار می گیرد.
وی افزود:‌موضوع مهمتر این است که فوتبال جذابیت خود را از دست می دهد و این در آستانه مسابقات مقدماتی جام جهانی آسیب جدی به فوتبال می رساند.

فوتبال و مردم ضرر می کنندناصرابراهیمی کارشناس فوتبال کشورمان هم در این باره به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: این قضیه البته حیطه نظرات من در بحث های فنی است اما قطعا فوتبال در اینباره ضرر خواهد کرد و باید این مسئله با تعامل طرفین حل شود.
باید به فکر مردم باشیمفرامرز ظلی پیشکسوت فوتبال کشورمان نیز در مورد عدم توافق فدراسیون فوتبال و صداو سیما در مورد پخش بازی های لیگ برتر گفت: فوتبال و مردم در مورد این مسئله متضرر خواهند شد، باید صادقانه دل ها را یکی کنیم و به فکر مردمی باشیم که درجای جای ایران هستند تا از این ورزش جذاب لذت ببرند.

فدراسیون و فوتبال آسیب می بینند

هوشنگ نصیرزاده کارشناس داوری و حقوقی فوتبال کشورمان نیز در اینباره گفت: درصورتیکه تبلیغات دور زمین را فدراسیون گرفته باشد فدراسیون ضرر خواهد کرد چرا که بازی های غیر از استقلال و پرسپولیس که تماشاگر ندارند اما اگر دربند قرارداشان با اسپانسرها قید شده باشد که پخش تلویزیونی جزو موارد است پس به طور حتم فدراسیون ضرر خواهد کرد و متعاقبا فوتبال متضرر می شود.

وی افزود: فدراسیون باید به در آمد زایی از طریق اسپانسرها به دلیل پخش زنده توجه داشته باشد و باشگاه ها نیز از این بابت متضرر می شوند.
فدراسیون باید تکلیف مردم را روشن کند
رضا شاهرودی بازیکن سابق تیم ملی و باشگاه پرسپولیس نیز گفت: فدراسیون باید تکلیف مردم را روشن کند مگر می شود این همه علاقمند را از دیدن بازی های لیگ برتر محروم کرد؟
فوتبال قربانی این تصمیم فدراسیون می شود
ضیاء عرب شاهی هافبک سابق تیم فوتبال پرسپولیس نیز گفت: مردم و فوتبال قربانی های این مسئله هستند و مسبب آن  نیز فدراسیونی ها قلمداد می شوند.
حامیان مالی از فوتبال می روند
غلامرضافتح آبادی مهاجم سابق تیم ملی نیز گفت: جذابیت فوتبال به پخش تلویزیونی آن است و اگر این مسئله منتفی شود فوتبال کشور آسیب خواهد دید و شاید ضرر کننده های اصلی اسپانسرها و مردم باشند که قطعاً خودشان را کنار می کشند و خستگی در تن مردم باقی می ماند.

صدا و سیما و فوتبال هردو ضرر می کنند

هادی طباطبائی نیز در اینباره گفت: البته صدا و سیما و فوتبال به نوعی بیشتر مورد آسیب قرار می گیرد و باید جلوی این مسئله را بگیرد و به تعامل کامل برسد.

باید این مسئله با تعامل حل شود

امیرحاج رضایی کارشناس فوتبال کشورمان نیز در این باره گفت: البته حیطه نظرات من در بحث های فنی است اما قطعا فوتبال در این باره ضرر خواهد کرد و باید این مسئله با تعامل طرفین حل شود./مح

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.