فوتبال برای نزدیک شدن مردم است نه جدایی آنان از هم

مرحله نهایی مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا که از آن با عنوان جام جهانی کوچک یاد می شود، قرار است نزدیک به یک ماه دیگر به میزبانی مشترک لهستان و اوکراین برگزار شود.

برخی از مقامات اروپایی طی روزهای گذشته در حمایت از نخست وزیر سابق اوکراین که به اتهام فساد مالی در زندان به سر می برد، مقامات این کشور را متهم به نقض حقوق بشر کرده و اعلام داشتند که با تحریم اوکراین برای مشاهده مسابقات تیم های ملی خود به این کشور سفر نخواهند کرد.

برخی از شخصیت ها و سیاستمداران اروپایی علاوه بر تحریم این مسابقات، بحث پس گرفتن میزبانی از اوکراین و انتقال آن به کشوری دیگر را مطرح کرده اند.

به گزارش ایرنا، ‘سب بلاتر’ رییس فیفا،در سخنانی انتقاد آمیز فراخوان سیاستمداران اروپایی برای تحریم جام ملت های اروپا را بشدت تقبیح کرد.

بلاتر،پنج شنبه شب در گفت و گو با شبکه تلویزیون DAF آلمان،از سیاستمداران اروپایی خواست در این شرایط بیشتر روی ارزش های انسانی و اخلاقی ورزش تمرکز داشته باشند و قبل از صحبت کردن درمورد تحریم یک رویداد ورزشی مهم و بین المللی به این مهم بیاندیشند که این اقدام آنها چه تبعات زیانباری ممکن است در بر داشته باشد.

رییس فدراسیون جهانی فوتبال، همچنین در این گفت و گو بحث های مطرح شده در رابطه با انتقال میزبانی این رقابت ها از اوکراین به کشور دیگر را رد کرد و گفت: جام ملت های اروپا باید همان جایی برگزار شود که تعیین شده است.

این سخنان رییس فیفا درست چند ساعت بعد از آن عنوان شده که کمیسیون اتحادیه اروپا متشکل از تمام کمیسرهای این اتحادیه اعلام کرد که در مسابقات جام ملت های اروپا در اوکراین حضور نخواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری آلمانی ‘د.پ.آ’ این کمیسیون روز پنچ شنبه دلیل اتخاذ چنین تصمیمی را رفتار دولت اوکراین با ‘یولیا تیموشنکو’،نخست وزیر سابق این کشور که در حال حاضر در زندان بسر می برد ، عنوان کرد.

کمیسیون اتحادیه اروپا تاکید کرد: این درست نیست که در اوکراین به تماشای مسابقات فوتبال بنشینیم درحالی که وضعیت در این کشور اینگونه است و با یک زندانی رفتار درستی نمی شود.

مسابقات فوتبال جام ملت های اروپا از هشتم ژوئن تا اول ژوئیه (۱۹ خرداد تا ۱۱ تیر) بصورت مشترک در لهستان و اوکراین برگزار می شود و طبق برنامه، محل دیدار افتتاحیه در ورشو و میزبان بازی فینال شهر کی یف تعیین شده است.

مقامات آلمان درحالی پیشتاز سیاستمداران در تحریم این رقابت ها هستند که محل استقرار تیم ملی فوتبال این کشور در طول این مسابقات در لهستان خواهد بود و قرار است هرسه دیدار آنها در مرحله مقدماتی با تیم های فوتبال هلند، دانمارک و پرتغال در اوکراین برگزار شود.

اروپام** ۲۰۵۱** ۱۷۰۱ **۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۱۴۷۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.