فوتبال تبریز در انتظار تصمیمات مهم

شاید تونی هم به تراکتورسازی نرود

ایام به سرعت در حال سپری شدن است و هنوز تکلیف نهایی کادر فنی تیم های تبریزی برای فصل آینده رقابت های باشگاهی معلوم و مشخص نشده است.

سرویس ورزشی برنا – اسد فلاح

با وجود اعلام نام های کاندیداهای اصلی هدایت تیم های شهرداری و تراکتورسازی از سوی مسئولان این دو باشگاه، بنظر می رسد وقوع رخدادهای دیگری در این رابطه محتمل و قابل پیش بینی باشد.

هر چند انتظار می رود مشکلی در راه آغاز همکاری کمالوند و مربی پرتغالی با تیم های شهرداری و تراکتورسازی وجود نداشته باشد، اما نمی توان احتمالات و اتفاقات را نادیده انگاشت؛ چرا که کمیته تخلفات فوتبال در خصوص سرنوشت فنی تیم شهرداری ادعاها و اظهار نظرات جدیدی طرح نموده که ممکن است مسیر همکاری های کمالوند و شهرداری را ولو بصورت موقت مسدود سازد.

اما از تونی، مربی پرتغالی تراکتورسازی هم همینقدر می توان گفت که شاید مذاکرات حضوری طرفین به نتیجه نهایی مورد نظر سران باشگاه ختم نگردد و باز هم نام هایی همچون علی دایی و پرویز مظلومی تا زمان اعلام رسمی سرمربی جدید تراکتورسازی در روز یکشنبه ۲۱ خرداد مطرح شود!

صرفنظر از همه این وقایع بایستی به رسول خطیبی اشاره داشت که نامش در صدر خبرسازان این فصل فوتبال تبریز است؛ چرا که علاوه بر تیم های لیگ یکی منطقه، صحبت از حضور او در جمع کادر مربیان تیم تراکتورسازی بیش از پیش تشدید یافته و به مرزی فراتر از گمانه زنی و تا حد قطعیت رسیده است که این امر می تواند برای رسول در آغاز حیات مربیگری اش امتیاز مثبت و مقبولی باشد.

چنانچه حضور خطیبی در کادر مربیگری تیم های همشهری رسمیت یابد نوبت به ماشین سازی خواهد رسید تا سکاندار جدیدی را برای فصل آینده مسابقات معرفی کند. هر چند مسئولان این باشگاه نیز مترصد و منتظر اعلام وضعیت نهائی حاصل از شکایت مطروحه خود مبنی بر تضییع آشکار حقوق تیم فوتبال ماشین سازی در دیدار با تربیت یزد، از جانب وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال هستند.

در حقیقت نوع نگاه مسئولان فوتبال و ورزش کشور به باشگاه های خصوصی و در راس آنان باشگاه های ماشین سازی دبیری و گسترش فولاد تبریز که منتظر اعلام رای کمیته استیناف در رابطه با شکوائیه های خود هستند، می تواند چشم انداز آینده و بعبارتی رویکرد آتی ایندو باشگاه را ترسیم کند لذا رای مثبت به حقانیت ایندو باشگاه از سوی استیناف، آنان را به استمرار سرمایه گذاری ها در حیطه فوتبال ترغیب خواهد نمود در غیر اینصورت ممکن است تصمیمات تلخی اتخاذ گردد که مغایر با سیاست های حمایتی از باشگاه های خصوصی و خصوصی سازی مجموعه های ورزشی است.

و مخلص کلام اینکه طی یکی دو ماه گذشته نام ها و گزینه های مختلفی در ارتباط با تغییر و تحولات مدیریتی و کادر مربیان تیم ها و باشگاه های تبریزی عنوان گردیده که با توجه به شرایط کنونی می توان چنین استنباط نمود که در جمع مربیان خارجی تونی پرتغالی و از میان مربیان بومی رسول خطیبی و غلامرضا باغ آبادی و از اجتماع مربیان غیربومی نیز اقبال و اسامی پرویز مظلومی، علی دایی، فراز کمالوند، هادی برگی زر و مهدی پاشازاده بیش از سایر گزینه ها برای تعیین سرنوشت مسئولیت هدایت فنی تیم های تراکتورسازی، ماشین سازی، گسترش فولاد، شهرداری و گسترش فولاد سهند غالب بوده و مطرح می باشد.

به امید آنکه تصمیمات مقبولی برای موفقیت و پیشرفت مضاعف نمایندگان فوتبال تبریز و نیز رضایت و خشنودی هواداران و تماشاگران خونگرم و غیرتمند تیم های تراکتورسازی، ماشین سازی، گسترش فولاد، شهرداری و گسترش فولاد سهند اتخاذ و اجرایی شود.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.