فوتبال دوستانی که مرزها را می‌شکنند

جام جم آنلاین: طرفداران تیم های ملی فوتبال اروپا در رقابت های باشگاهی بیش از پیش از باشگاه های خارجی حمایت می کنند. علاقه ای که برای آنها ۳۵ میلیارد یورو در سال خرج بر می دارد.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از لوفیگارو، این روزها طرفداران فوتبال تیم های ملی کشورهایی که در یورو ۲۰۱۲ حضور دارند به رغم تردیدها در برگزاری مناسب این رقابت ها توسط لهستان و اوکراین ( دو کشور میزبان)، جاده های نامطلوب این دو کشور و افزایش قیمت هتل و مواد غذایی،  بار سفر بسته تا تیم های فوتبال کشورشان را تشویق کنند.

اما در مورد برخی از علاقه‌مندان پرو پا قرص فوتبال دیگر تنها خاک کشورشان برای آنها کافی نیست. به تازگی بسیاری از علاقه‌مندان این ورزش پرطرفدار در طول فصل حرفه ای فوتبال در طرفداری از یک باشگاه خارجی به جای باشگاه های کشورشان تردیدی به خود راه نمی دهند.

از مجموع ۴۱ میلیون طرفدار حرفه ای فوتبال اروپا یک نفر از هر چهار نفر طرفدار باشگاهی خارجی به جای یک باشگاه کشورش است. تیم بارسلونا اسپانیا از این نظر در صدر قرار دارد و ۲۹ درصد از طرفدارانش خارجی هستند.

براساس یک تحقیق مسترکارد و یوروپیئن بیزنس اسکول (EBS) به این ترتیب در هر فصل فوتبال حرفه ای  ۳۵ میلیارد یورو توسط طرفداران بدون مرز فوتبال هزینه می شود.

از هر چهار طرفدار بدون مرز فوتبال یکی از آنها برای تماشای بازی های تیم مورد علاقه اش به سفرهای خارجی می رود. آنها ۸٫۷۵ میلیارد یورو در سال شامل بلیت مسابقه، هزینه مسافرت و هتل برای مشاهده بازی تیم مورد علاقه خود هزینه می کنند.

اما همه آنها بدون استثنا دوست دارند بازی های تیم مورد علاقه شان را از خانه تعقیب کنند و برای این منظور هر سال ۷٫۵ میلیارد یورو هزینه اشتراک شبکه های تلویزیونی پولی را می پردازند.

هنگامی که انسان چیزی را دوست دارد، پول بی اهمیت است. مترجم: بهرام افتخاری.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.