فوتبال کم طرفدارترین ورزش المپیک

فوتبال با وجود داشتن هواداران پر شمار اما در بازی های المپیک در زمره ورزش های کم طرفدار است و خیلی ها علاقه ای برای رفتن به استادیوم های فوتبال ندارند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران ، بر خلاف فوتبال ، رشته های ژیمناستیک، شنا و پیست دو میدانی محل هایی ورزش هایی هستند که تماشاگران بسیاری را به خود جذب می کند تا جایی که بلیت فینال دو ۱۰۰ متر گران ترین بلیت بازی های المپیک است.

شاید به جرات بتوان ادعا کرد که بسکتبال المپیک از فوتبال آن بیشتر طرفدار دارد البته یکی دلایل اصلی این بی توجهی ها نبود بازیکنان صاحب نام و ستارگان بزرگ باشد. به رغم آنکه اجازه استفاده از ۳ بازیکن بالای ۲۳ سال به هر یک از تیم ها داده شده، باز هم می بینیم که مسابقات از هیجان و کیفیت بالا برخوردار نیست.
در کنار عاملی که عنوان شد، حضور پر شمار تیم های ضعیف در فوتبال جهان نیز از جمله دلایل کمرنگ شدن فوتبال در بازی های المپیک است به عنوان نمونه در رقابت های لندن ۲۰۱۲، ۴ تیم آسیایی حضور دارند که می توانند فوتبال را با افت کیفیت روبرو کند از تیم های نامدار جهان تنها اسپانیا، برزیل، انگلستان میزبان حضور دارند و کار به جایی رسیده که مکزیک سرگروه شود تمامی این عوامل باعث می شود، فوتبال دوستان استقبالی از مسابقات المپیک نداشته باشند و ترجیح دهند به اطلاعات و شایعات مربوطه به فصل نقل و انتقالات توجه کنند./ق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.