فورد “فیبرکربن” مقرون به صرفه تر تولید میکند

فناوری فیبر کربن به طور معمول در اتومبیلهای مسابقه و خودروهای آخرین سیستم استفاده میشود ولی در حال حاضر خودروساز آمریکایی فورد روشی را ابداع کرده است که این فناوری بر روی خودروهای معمولی نیز استفاده شود.

پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی:فناوری فیبر کربن به طور معمول در اتومبیلهای مسابقه و خودروهای آخرین سیستم استفاده میشود ولی در حال حاضر خودروساز آمریکایی فورد روشی را ابداع کرده است که این فناوری بر روی خودروهای معمولی نیز استفاده شود  که در صورت تحقق یک راه بسیار موثر برای کاهش هزینه‌ها و همچنین سبک تر شدن خودروها است.

این خودروساز در نخستین مرحله بر روی خودروهای هیبریدی و همچنین الکتریکی خود متمرکز شده است که البته در گام نخست این شرکت قصد دارد تا از کاپوت فیبر کربن استفاده کند  که در راستای برنامه ریزی گسترده این شرکت برای کاهش وزن وسایل نقلیه خود تا پایان این دهه به مقدار ۷۴۹ پوند است.

اینگا ویهمیر سرمهندس ارشد مرکز تحقیقات اروپای فورد در این مورد میگوید:”این برای هیچ کس پوشیده نیست که کاهش وزن وسیله نقلیه میتواند منافع عمده ای برای مصرف سوخت اقتصادی داشته باشد و یک فرایند سریع برای رسیدن به این کار بکار بردن فیبر کربن در اجزای خودرو است و البته ما به دنبال یک راه حل برای تولید مقرون به صرفه تر اجزای فیبر کربن هستیم”.

Share


خودروسازی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.