فورد و جنرال موتورز در حال توسعه سیستم انتقال قدرت ۹ و ۱۰ سرعته

علی رغم اینکه رئیس شرکت سازنده سیستم انتقال قدرت ZF اعتقاد دارد که رقابت برای اضافه کردن دنده بیشتر در بین خودروسازان کاهش یافته است با این حال دو خودروساز آمریکایی جنرال موتورز و فورد در حال توسعه سیستم انتقال قدرت ۹ و ۱۰ دنده هستند.

پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی:علی رغم اینکه رئیس شرکت سازنده سیستم انتقال قدرت  ZF اعتقاد دارد که رقابت برای اضافه کردن دنده بیشتر در بین خودروسازان کاهش یافته است با این حال دو خودروساز آمریکایی جنرال موتورز و فورد در حال توسعه سیستم انتقال قدرت ۹ و ۱۰ دنده هستند.

هدف از همکاری این دو شرکت با یکدیگر، امید داشتن به استفاده حداکثری از مزیتهای سوخت اقتصادی در خودروهای تولیدیشان است و جنرال موتورز در حال توسعه سیستم انتقال قدرت ۹ سرعته  با تمرکز بر سیستم چرخ جلو است در حالی که فورد در حال تمرکز بر سیستم انتقال ۱۰ سرعته با تمرکز بر سیستم چرخ عقب در خودورهایی مانند شاسی بلندها ، کامیون‌ها و خودروهای اقتصادی است.

این همکاری مشترک و توسعه در اوایل سال جاری میلادی آغاز شده است اما هنوز هم در مرحله طراحی به سر برده و خودروسازان امیدوارند تا پیش از سال ۲۰۲۴ این پروژه را به مرحله تولید برسانند با این حال اطلاعات بیشتر در مورد این توافقنامه اعلام نشده است اما سخنگوی جنرال موتورز تاکید میکند  که خودروسازان با توافق و تفاهم نامه‌های مشخص در این پروژه وارد شده اند و قرارداد قطعی به زودی در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

خیلی جالب خواهد بود که این توافقنامه به مرحله تولید برسد و بدین ترتیب ما شاهد یک انقلاب در سیستم انتقال قدرت خودروها خواهیم بود.

Share


خودروسازی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.