‘فوق‌العاده پولدارها’ پولدارتر می‌شوند/پولدارها در کدام قاره‌ها ساکن‌اند؟

۲۱م اسفند ،

شمار فوق‌العاده ثروتمندها یا آنهایی که دارایی‌شان بیش از ۳۰ میلیون دلار است، در ۱۰ سال آینده ۵۰% افزایش خواهد یافت.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، می‌گویند لیست “فوق‌العاده پولدارها”(super riches ) لیست بسته‌ای است که کمتر کسی می‌‌تواند به آن ورود پیدا کند. گروه لوکس نایت فرانک(Knight Frank) اعلام کرده است که تعداد فوق‌العاده پولدارها و اشخاصی که دارایی آنها بیش از ۳۰ میلیون دلار است طی ۱۰ سال آینده ۵۰% افزایش خواهد یافت.
به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ اقتصادی لاتریبون، در حالیکه بحران اقتصادی در آمریکا و اروپا موج می‌زند و رشد اقتصادی چین کاهش یافته، آمارها می‌گویند تعداد “فوق‌العاده پولدارها” افزایش می‌یابد. طبق اطلاعات گروه اقتصادی نایت فرانک، شمار فوق‌العاده پولدارها در ۱۰ سال آینده به میزان ۵۰% افزایش خواهد یافت. این گروه اقتصادی تعداد این اشخاص را ۱۸۰ هزار نفر اعلام کرده است.
در سال ۲۰۱۲، تعداد اشخاص فوق‌العاده پولدار با افزایش ۵% به ۸۷۰۰ نفر رسید و میزان ثروت آنها نیز افزایش یافت. گروه نایت فرانک در هفتمین “گزارش ثروت”( Wealth report) خود آورده است: در طول یکسال جمع ثروت این اشخاص در مجموع با افزایش ۵۶۶ میلیارد دلار به ۲۶۰۰۰ میلیارد دلار رسیده است. طبق این گزارش در طی ۶ سال آینده، جهان باید بیش از ۹۵۰۰۰ نفر فوق‌العاده ثروتمند داشته باشد.
پولدارها در کدام قاره‌ها ساکن‌اند؟
قارۀ آسیا از افزایش قابل توجهی در آمار فوق‌العاده پولدارها برخوردار بوده است. همچنین آمریکای لاتین طی سالهای اخیر شاهد افزایش آمار پولدارها بوده است. لیام بالی از کارشناسان موسسۀ نایت فرانک در این باره می‌گوید: برای آسیا، آمریکای لاتین و خاورمیانه افزایش بالایی پیش‌بینی می‌شود. اما با ۶۱۰۰۰ فوق‌العاده ثروتمند، آمریکای شمالی در رتبۀ اول قرار دارد. اروپا با ۵۳۰۰۰ و آسیا با ۴۲۰۰۰ فوق العاده ثروتمند در رتبه‌های بعدی قرار دارند. پیش‌بینی می‌شود ایالات متحده آمریکا تا سال ۲۰۲۲ همچنان رتبۀ اول را داشته باشد.
گروه اقتصادی نایت فرانک همچنین پیش‌بینی کرده است که شمار فوق‌العاده ثروتمندهای آمریکای شمالی در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۸۴۰۰۰ نفر خواهد رسید. بدین ترتیب آمریکا، از آسیا با ۸۲۰۰۰ نفر ثروتمند و اروپا ۷۰۰۰۰ نفر پیشی خواهد گرفت.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.