فولادگر: بررسی کمک به بعضی دهکها، خارج از لایحه بودجه

۳۰م دیماه ،


آقای فولادگر در مصاحبه با واحد مرکزی خبر دربارهٔ جلسات مشترک رؤسای کمیسیونها و وزرای اقتصادی دولت افزود: هدف از این جلسات کمک به مردم بویژه در ایام پایانی سال است که در اصل آن توافق صورت گرفته اما درپی راههایی برای تأمین منابع آن هستیم.

وی افزود: زمانی که دربارهٔ روش اجرایی آن نیز تصمیم گرفته شود دولت آن را به مردم اعلام خواهد کرد.

وی همچنین بعضی خبرها در خصوص افزایش حاملهای انرژی و قیمت ارز در لایحه بودجه را تنها گمانه زنی رسانه ها دانست و گفت: رسانه ها نباید به چنین مسایلی دامن بزنند چرا که رقمهای گفته شده نهایی نیست و دامن زدن به آن خود به خود تورم انتظاری ایجاد می کند.

فولادگر یکی دیگر از مباحث جلسات مشترک رؤسای کمیسیونهای مجلس و وزرای اقتصادی دولت را بودجه ۹۲ و مرحله دوم هدفمندی یارانه ها بیان کرد و گفت: در این باره هنوز تصمیم اجرایی گرفته نشده و دو طرف در حال همفکری و نزدیک کردن نظرات به همدیگر می باشند.

وی گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری دولت و مجلس تلاش می کنند نظرات را با تعامل و تفاهم برای حل مشکل مردم به هم نزدیک کنند.

فروزنده: مجلس و دولت، مصمم به حل مشکلات مردم

معاون امور پارلمانی رییس جمهور جلسات مشترک دولت و مجلس را به منظور تلاش برای حل مشکلات مردم بیان کرد.

آقای فروزنده افزود: جلسات دولت و رؤسای کمیسیونها توأم با همدلی ، تفاهم و کار کارشناسی ادامه دارد و امیدواریم خروجی آن تعریف پروژه ای برای حل مشکلات مردم باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از جلسات مشترک روسای کمیسیونهای اقتصادی مجلس و وزرای اقتصادی دولت با حضور رئیس جمهور و رئیس مجلس ، اطلاعات دقیق تری دارد یا خیر؟ گفت: از جزییات آن اطلاعی ندارم اما مجلس و دولت مصمم به حل مشکلات مردم می باشند.

رئیس کمیسیون عمران: معیشت مردم محوراصلی جلسات دولت و مجلس

آقایی گفت: کمک به اقشار کم درآمد و هدفمندی یارانه ها از مهمترین مباحث صورت گرفته در جلسات مشترک رؤسای کمیسیونهای اقتصادی مجلس و وزرای اقتصادی دولت است.

وی افزود: در موضوع هدفمندی روی این مسئله تمرکز شده است که بخشی از جداولی که در آنجا برای هدفمندی به نسبت ۵۰ ،۳۰ و ۲۰ توزیع می گردد بر اساس تقسیم بندی به نفع اقشار کم درآمد یعنی ۷۰ به ۳۰ تأمین و توزیع شود.

آقایی اضافه کرد: انگیزه اصلی جلسات یاده شده تبادل نظر و نزدیک کردن نظرات دولت و مجلس در فضای وحدت و همدلی است.

وی افزود: تاکنون شش جلسه از این جلسات برگزار شده و همچنان ادامه دارد.

شهریاری: مباحث جلسات دولت و مجلس قطعی نیست

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: مباحث مطرح شده در جلسات مشترک وزرای اقتصادی دولت و رؤسای کمیسیونهای اقتصادی مجلس هنوز به قطعیت نرسیده است.

آقای شهریاری، معیشت مردم در آخر سال را یکی از این مباحث اصلی بیان و ابراز امیدواری کرد با تفاهم دولت و مجلس به قشرهای آسیب پذیر در شرایط کنونی کمک مناسبی صورت گیرد.

وی افزود: مبحث دیگر جلسات یاد شده دربارهٔ هدفمندی یارانه هاست هر چند صحبتهای مطرح شده در این جلسات به معنای نظر مجلس نیست و رؤسای کمیسیونها نظر خود را بیان می کنند و تصمیم گیری نهایی نیز در صحن علنی مجلس انجام خواهد شد.

آقای شهریاری گفت: البته قرار نیست مباحث جلسات مشترک ، رسانه ای شود و در صورت تصمیم گیری نهایی امکان رسانه ای کردن آن وجود دارد.

تعامل دولت و مجلس به نفع قشرهای آسیب پذیر

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در باره جلسات مشترک روسای کمیسیون های اقتصادی مجلس و وزرای اقتصادی دولت گفت: مباحث مطرح شده در این جلسات هنوز به جمع بندی نهایی منجر نشده است.

آقای حدادعادل با استقبال از این جلسات افزود: چنین جلساتی بهتر از آن است که هرکسی برای خودش فکر کند و بعد هم به جمع بندی نرسد.

وی دربارهٔ محتوای جلسات نیز گفت:‌ یکی از این محورها این است که به دهک های پایین کمک نقدی شود هرچند نمایندگان شرکت کننده در جلسات نیز اصرار دارند این مسئله می تواند با اجرایی شدن قانون عملی شود.

وی افزود: در هر صورت اگر در قانون ایراد یا اشکالی بوده است می توانند آن را به مجلس بدهند تا برای کمک به مردم اصلاح کنیم.

حداد عادل ابراز امیدواری کرد: تفاهم و تعامل اخیر دولت و مجلس بویژه با برگزاری این جلسات به نفع جامعه از جمله قشرهای آسیب پذیر باشد.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.