فولادگر: مجلس عجله‌ای برای تصویب لایحه جامع مالیاتی ندارد

۱۰م دیماه ،

IMG_3156.jpg

رییس کمیسیون ویژه تولید ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس هیچ تعجیلی در تصویب لایحه جامع مالیاتی ندارد زیرا بررسی این لایحه نیازمند زمان کافی است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، حمیدرضا فولادگر در نشست فوق العاده کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان ویژه بررسی پیش نویس لایحه جامع مالیاتی اظهار کرد: خواسته دولت تصویب این لایحه و اجرای آن در بودجه سال آینده است که با وجود تصویب یک فوریت آن، امکان تصویب آن در سال جاری بعید است.

رییس کمیسیون نظارت و پیگیری بر اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس تصریح کرد: به سبب درگیر شدن تمام مردم کشور به این لایحه، باید نظرات کارشناسی بخش‌های مختلف در تصویب آن لحاظ شود.

فولادگر بر مهیا کردن زیرساخت‌های مالیات بر ارزش افزوده در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: مالیات برارزش افزوده به صورت مناسبی در جامعه اجرا نشد زیرا توجهی به ایجاد زیرساخت‌ها و فرهنگ سازی آن در جامعه نشده بود.

وی یادآور شد: مجلس دیگر موافق اینگونه سرعت بخشی به تصویب قانون‌ها نیست و در مورد لایحه جامع مالیاتی پیشنهادی دولت با حوصله برخورد می‌کند.

فولادگر، لایحه پیشنهادی را لایحه منطبق بر شرایط اقتصادی کشور ندانست و گفت: اجرای این لایحه نمی‌تواند فرار مالیاتی موجود را کاهش دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بخش نامه‌های اخیر دولت در زمینه ممنوعیت صادرات و واردات اشاره کرد و گفت: مدیریت اجرایی کشور بر مبنای برنامه محوری حرکت نمی‌کند بلکه پروژه محور است و با تصمیم‌های شبانه و خلق الساعه عامل بروز تنش در اقتصاد کشور شده است.

وی با اشاره به ارایه طرح تحول اقتصادی دولت کنونی در ابتدای فعالیت خود گفت: دولت از بین هفت طرح تنها به اجرای هدفمند شدن یارانه‌ها آن هم به صورت ناقص پرداخت و سایر طرح‌ها بر زمین ماند.

وی اصلاح نظام بانکی، ارزی، توزیع، گمرک، مالیات را از بخش‌های مهم طرح تحول اقتصادی دولت برشمرد و گفت: لایحه اصلاح مالیاتی باید زودتر از اینها به مجلس ارایه می‌شد.

وی پارلمانی بودن نظام سیاسی کشور را قابل نقد دانست و گفت: وجود یک پارلمان و مطرح شدن موضوعات خرد و کلان در آن جای بررسی دارد.

وی افزود: عمده کشورها با داشتن دو پارلمان به تقسیم وظایف خرد و کلان می‌پردازند تا موضوعات به صورت کارشناسی و با دقت بررسی و تصویب شود.

فولادگر تصریح کرد: نمایندگان مجلس در شرایط کنونی درگیر مسایل خرد و کلان حوزه‌های نمایندگی و موضوعات مهم ملی می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.