فولاد مبارکه رویکرد و نگاه عملی به بهینه سازی مصرف انرژی کشور دارد

یکشنبه ۲۵ تیر – ۰۴:۱۲:۰۹ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

مدیرعامل برق منطقه‌ای اصفهان:

بزرگنمایی:  

فلاحتیان فولاد مبارکه اصفهان را یک کارخانه بی نظیر اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت:فولاد مبارکه یک رویکرد و نگاه عملی به مسئله بهینه سازی مصرف انرژی کشور دارد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، هوشنگ فلاحتیان مدیرعامل برق منطقه‌ای اصفهان برگزاری اولین همایش بهینه سازی مصرف انرژی در صنعت آهن و فولاد اصفهان از سوی فولاد مبارکه را کاری بس خلاقانه و مدبرانه خواند و با بیان اینکه فولاد مبارکه یکی از صنایع بی نظیر کشور است که رویکرد و نگاه عملی به بهینه سازی مصرف انرژی کشور دارد،گفت :این اقدام که در سنوات گذشته تنها در صنایع حوزه وزارت نفت انجام می‌شده ، اکنون در حوزه آهن و فولاد که یکی از بزرگترین مصرف کنندگان انرژی هستند، می‌تواند با بهره‌گیری از نتایج همایش به توسعه ملی کشور کمک قابل توجهی کندکه توفیقی بس بزرگ است.
وی با اعلام آمارهایی از میزان مصرف انرژی در کشور گفت: آمارها نشان می‌دهد که ما در سه دهه‌ی گذشته چه از نظر پیک بار و چه از نظر مصرف انرژی برق رشد قابل ملاحظه‌ای را شاهد بوده‌ایم.
وی با بیان اینکه در استان اصفهان از سال ۵۷ تاکنون از ۲۵۴ مگاوات حداکثر بار مصرف به ۳۸۲۰ مگاوات رسیده ایم، افزود: اگر میزان تولیدات برق صنایعی همچون فولاد مبارکه و دیگر صنایع را هم در نظر بگیریم ،ملاحظه خواهیم کرد ،که رشد برق مصرفی استان در طول سه دهه عدد ۱۸ برابر را تجربه می‌کند.
فلاحتیان خاطرنشان کرد :با توجه به آمارهای یاد شده ،در این همایش باید با استفاده از افکار نخبگان و کارشناسان حاضر به نقطه‌ای در حوزه تقاضا برسیم ،که چالشها و درخواستهای مدیران صنایع کشور پاسخ داده شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر متوسط انرژی برق در حوزه صنعت در آستانه ۳۴ درصد است که در استان اصفهان با وجود ۹ هزار واحد صنعتی که بزرگترین آنها فولاد مبارکه است ۵۷ درصد انرژی در بخش صنعت استفاده می‌شود.
مدیر عامل برق منطقه‌ای اصفهان افزود:اینکه ۵۷ درصد برق در بخش صنعت به کار گرفته می‌شود از نظر اقتصادی این یک ارزش است که همه باید تلاش کنیم تا این تولید استمرار داشته باشد چه اگر می‌توانستیم همه‌ی نفت تولیدی را به فولاد تبدیل کنیم می‌توانستیم بیش از این در قبال تحریمها ایستادگی کنیم و از حالت تک محصولی خارج شویم.
ایشان در ادامه گفت: در حوزه انرژی هم ما در سال ۵۷ یک میلیارد کیلووات ساعت مصرف را پشت سر گذاشته ایم و اکنون در سال گذشته عدد ۲۱ میلیارد کیلووات ساعت یعنی ۲۱ برابر سال ۵۷ را شاهد بوده‌ایم.
فلاحتیان ادامه داد: تلاشهای گسترده‌ای در طول سه دهه گذشته برای مدیریت مصرف انجام شده است که عمده این تلاشها از سوی دولت بوده است که البته می طلبد بخش خصوصی بیش از پیش وارد این میدان شود.
مدیر عامل برق منطقه ای استان اصفهان با اشاره به این مطلب که تنها ۱۰ درصد نیروگاههای ما برق آبی هستند و ۹۰ درصد آن از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند به اختلاف قیمت تمام شده برق در کشورهای اروپایی در مقایسه با کشور ایران اشاره کرد و از واگذاری کامل شرکتهای تولید و توزیع برق به بخش خصوصی در آینده نزدیک خبر داد .
وی در ادامه تصریح کرد: این باعث افتخار است که فولاد مبارکه این مجموعه‌ی صنعتی در حال تولید است و چنین برنامه های خوبی را برای تولید بیشتر با ارزش افزوده بالاتر و رقابتی در آینده ترسیم نموده است. فولاد مبارکه یکی از صنایع کم نظیر و حتی بی‌نظیر کشور است که با رویکرد و نگاه عملی به همه مباحث خود از جمله انرژی در این راستا پیشگام بوده است که البته برگزاری این همایش می‌تواند بستر مناسب و لازم برای حضور رقابتی بیشتر در بازارهای جهانی فولاد را رقم زند.
وی در پایان به ارائه پیشنهادهایی در این زمینه پرداخت و تصریح کرد: با استفاده از روشهای نوین و کاربردی کردن آنها از جمله هوشمند کردن مصرف انرژی و کاهش مصرف آن می‌توان به بهینه سازی مصرف انرژی در کشور کمک قابل توجهی کرد.  

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۵۱۶۱۲۰۹۵۶۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.