فولکس واگن بیتل، پلنگ صورتی آلمانی

۱فروردین ۱۳،

فولکس واگن بیتل، پلنگ صورتی آلمانی

دومین خودرو بازسازی شده توسط شرکت طورک ماشین، یک دستگاه فولکس واگن بیتل است.

به گزارش پایگاه خبری ممتازنیوز به نقل از اقتصادآنلاین، دومین خودروی بازسازی شده توسط شرکت طورک ماشین، یک دستگاه فولکس واگن بیتل است. درگزارش این شماره قصد داریم تا توضیحات مختصری در مورد خودروی بازسازی شده بدهیم. خودرویی که به نقل از مالک آن در حدود ۱۵ میلیون تومان برایش هزینه در بر داشته است. و در اولین برخورد باید گفت یکی از جذابترین بخشهای این خودرو، رنگ صورتی و نقره​ای آن است که نگاه بسیاری از مردم را به سوی خود جلب می​کند.

قدیمی اما زیبا

خودرویی که در تصاویر ملاحظه می​کنید، یک دستگاه فولکس واگن بیتل ۱۳۰۰ است. برای بازسازی این خودرو در ابتدا تمام قطعات و لوازم جانبی خودرو برداشته شد. بعد از آن خودرو سندبلاست و رنگ اصلی آن که سفید بود کاملاً از روی بدنه برداشته شد. و برطرف کردن نقاط معیوب و ترمیم بدنه از دیگر کارهایی بود که برروی این خودرو صورت پذیرفت. در انتخاب رنگ برای بدنه این فولکس واگن، از تودوزی داخل کابین الهام گرفته شده که رنگی صورتی و نقره​ای داشت.

قبل از نصب تزئینات و لوازم داخل کابین، تیم طورک ماشین کابین را با چهار لایه عایق بندی کردند. در مرحله اول تمام سطح کف کابین با ژلاتین پوشانده شد، پس از آن ایزوگام با قیر صورت گرفت.

برای کاهش ورود صدا و سرما به کابین عایق حرارتی و صوتی نیز در مرحله سوم پوشانده شد. این عایق از نوعی بافت و الیاف متراکم تشکیل شده است. برای تزیین کف کابین هم از موکت استفاده شده که مرحله چهارم بازسازی محسوب می​شود.

بعد از آن قرار دادن صندلی ها که در کارگاه کوچک خیاطی این شرکت دوخته شده اند، انجام گرفت. نصب صفحه کیلومتر شمار بازسازی شده، نصب رودری​ها و سقف، دستگیره​های کنار ستون و نصب رادیو ضبط از دیگر کارهایی بود که برای تکمیل کابین انجام گرفت.

تهیه لوازم، تکمیل کار

تهیه قطعات جانبی و لوازم فابریک این خودرو به نقل از مالک چندان هم سخت نبوده است. دستگیره​های در، آینه، چراغ​های جلو و عقب، زههای روی بدنه و پشت هواکش، رکاب​ها و …. از جمله قطعاتی بودند که تهیه آنها برای این فولکس واگن چندان هم دشوار نبوده است. پیش از نصب قطعات روی بدنه و داخل کابین، بخش برقی و سیم​کشی خودرو مورد بررسی قرار گرفت. تمام سیم​کشی فرسوده خودرو تعویض شد و مجدداً تمام کارهای برقی خودرو انجام گرفت. شاید تنها بخشی که چندان به مذاق کلاسیک بازها خوش نیاید، انتخاب رینگ و لاستیک اسپرت برای این خودرو است. رینگ​های ۱۶ اینچی MSR به همراه تایرهای ۱۶اینچی Silverston با اینکه ظاهر جالبی به خودرو بخشیده، اما از اصالت آن کاسته است. مالک خودرو در مورد این موضوع گفت: «برای رینگ و لاستیک دو مدل کلاسیک و اسپرت درنظر گرفته​ایم. که هم می​توانیم از رینگ و لاستیک اسپرت استفاده کنیم و هم تایرها و قالپاق​های فابریک خودرو.»

البته در زمان تهیه گزارش لاستیک و قالپاق​های بیتل به خاطر رنگ​آمیزی، آماده نبودند. لازم به ذکر است سپرها نیز هنوز همانند نمونه اصلی نبوده و بخشی از کار بازسازی سپرها به اتمام نرسیده بود.

هیتلر بنیانگذار طرح بیتل

آدولفر هیتلر در اوایل سال ۱۹۳۰ طرح یک خودرو ارزان قیمت با قابلیت حمل ۵ سرنشین را به فردیناند پورشه داد. و بر اساس آن مدل بیتل در سال ۱۹۳۶ به صورت پروتوتایپ رونمایی و سرانجام در سال ۱۹۳۸ وارد بازار شد. خودرویی که میبایست سرعتی نزدیک به ۱۰۰کیلومتر داشته باشد و با هرگالن ۳۳ مایل را طی کند. مدل​های اولیه بیتل با نام KDF شناخته میشدند که در زبان آلمانی به معنی قدرت در عین لذت است. تیپ یک بیتل تا قبل از جنگ جهانی تولید شد و پس از شکست نازی​ها در جنگ جهانی و مشکلات مختلفی که برای خط تولید این خودرو به وجود آمد، آقایNordhoff مدیر سابق شرکت اُپل مدیریت شرکت را برعهده گرفت. لازم به ذکر است در سال ۱۹۵۵ فولکس واگن جشن تولید یک میلیون بیتل را در آلمان برگزار کرد. و در بین سال های ۱۹۳۸ تا ۲۰۰۳ که شش دهه از تولید فولکس واگن بیتل قبل، میزان تولید این خودرو محبوب به بیش از ۲۱ میلیون دستگاه رسیده است. درپایان از آقای شفائی جهت همکاری با نشریه تخت گاز و در اختیار قرار دادن خودرویشان، صمیمانه تشکر میکنیم.

پیشرانه و تعمیرات آن

موتور مورد استفاده در این خودرو ۴ سیلندر است. و این بیتل با کد ۱۳۰۰ مجهز به پیشرانه ۳/۱ لیتری است. در زمان خریداری خودرو، تنها ایراد فنی روغن​ریزی پیشرانه بوده که با تعویض تمام واشرها این موضوع برطرف شده است. البته سیستم دلکوی این خودرو همچنان دارای ایراد فنی باقی ماند. و بخشی از منبع اگزوز نیز در این بیتل با نمونه سالم تعویض شده است.

پنجشنبه ۱ فروردین   ۱۸:۲

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.