فیس بوک و پرداخت جریمه ۲۰ میلیون دلاری

موبنا- شبکه اجتماعی فیس‌بوک به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران به جریمه ۲۰ میلیون دلاری محکوم شد.

در حالی که شبکه اجتماعی فیس‌بوک به نقض حریم خصوصی کاربران در زمینه تبلیغات “Sponsored Stories” متهم شده بود، برای بسته شدن این پرونده، اعلام کرد که حاضر به پرداخت ۲۰ میلیون دلار جریمه است.

تبلیغات Sponsored Stories اوایل سال ۲۰۱۱ از سوی فیس‌بوک برای کاربران نشان داده شد و به این ترتیب نام و تصویر کاربرانی که این تبلیغ را لایک کرده‌ بودند در تبلیغات این برند معروف نشان داده شد.

این در حالی بود که کاربران فیس‌بوک امکان جلوگیری از انتشار نام و تصاویر خود را نداشتند و به این ترتیب بود که مجریان نظارتی این موضوع را نقض حریم خصوصی دانسته و از این شبکه اجتماعی شکایت کردند.

شرکت فیس‌بوک اعلام کرده که ۱۲۵ میلیون کاربر در جریان این موضوع قرار گرفتند و حاضر است به ازای هر نفر ۱۰ دلار پرداخت ‌کند.

فیس‌بوک (facebook) شبکه اجتماعی است که در سال ۲۰۰۴ به وجود آمد. به واسطه این شبکه‌های اجتماعی مجازی می‌توان با دوستانی که دارای حساب کاربری در فیس‌بوک هستند عکس، فیلم یا پیغام به اشتراک گذاشت. فیس‌بوک هم اکنون به طور رایگان در اختیار مردم جهان قرار دارد.

وب‌گاه فیس‌بوک هم اکنون تعداد کاربرانش را به یک میلیارد نفر رسانده و به ۴۰ زبان قابل دسترس است.

کاربران در فیس‌بوک دارای یک صفحه شخصی هستند. می‌توانند گروه تاسیس کنند و یا در گروه‌های دیگر عضو شوند. کاربران می‌توانند برای خود آلبوم عکس انتخاب کنند و افرادی را به لیست دوستانشان اضافه کنند.

کاربران می‌توانند برای یک هنرمند یا یک وب‌گاه و یا وبلاگ شخصی خود و شاید هم برای کالایی که تولید می‌کنند صفحه‌ای جداگانه طراحی کنند تا دیگران هم در آن صفحات عضو شوند و پیشنهادها و انتقادهای خود را ارایه دهند.

IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.