فیلم دادگاه “سعید مرتضوی” به دست من نرسیده است/ فرصت دفاع متهمان “کهریزک” در دادگاه بعدی

۱۰م اسفند ،

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جمع خبرنگاران:

سخنگوی قوه قضاییه گفت: فیلم دادگاه مرتضوی به دست من نرسیده و اصلا قرار نبوده که من این فیلم را دریافت کنم.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به استان گلستان حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای دادستان کل کشور در حاشیه دومین روز سفر مسئولان عالی قضایی به استان گلستان در جمع خبرنگاران دربارهٔ اتهام معاونت در قتل “سعید مرتضوی”، اظهار داشت: این مورد نیز در کیفرخواست سعید مرتضوی آمده است و معاونت در قتل به وی تفهیم شده است.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: هنوز موقع دفاع مرتضوی نرسیده است و در دادگاه قبلی نیز شکات شکایت خود را عنوان کرده‌اند لذا در جلسه بعد متهمین نیز از خود دفاع خواهند کرد.

وی در خصوص اجزای احکام پرونده برزگ فساد ۳ هزار میلیاردی گفت: پرونده برای اجرای حکم به دادگاه فرستاده شده و پس از اقدامات اداری احکام به اجرا درخواهد آمد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای افزود: متهمین این پرونده کارهای اداری و مالی دارند و باید رد مال صورت بگیرد زیرا جزای نقدی دارند که توسط قاضی سراج به دادسرا ارسال شده است.

دادستان کل کشور در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد برخی حکمشان نقض شود، اظهار داشت: برخی مواردی که نقض شده دو دسته‌اند موارد اول که نقض شده در مورد تطمیع نقض شده که ۲۰ سال مجازات محرومیت بوده و نقض شده که این مورد، مورد قابل توجهی نبوده یا دو نفر از آن‌ها نیز به خاطر یک چهارم پول پرونده مورد اختلاس نقض شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در خصوص این که احتمال برگزاری دادگاه تجدید نظر برای تجدید احکام آن‌ها وجود دارد یا خیر گفت: با توجه به این که هنوز احکام اعدام صادر نشده اگر دادگاه تجدید نظر ضرورت بداند تشکیل می‌شود.

وی در خصوص این که آیا پرونده‌ای در رابطه با پرونده “فائزه هاشمی” به دلیل ایجاد اغتشاش در زندان تشکیل شده است، گفت: پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شده و به دادگاه رفته اما هنوز تعیین و تکلیف آن را نمی‌دانم.

دادستان کل کشور در خصوص برگزاری دادگاه “مهدی هاشمی” گفت: من اصلا اطلاعی ندارم ولی قاعدتا زمانی که مقدمات فراهم شود هر چه زودتر این دادگاه انجام خواهد شد.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران دربارهٔ این که فیلم دادگاه مرتضوی به دستتان رسیده یا خیر گفت: این فیلم نباید به دست من برسد و اصلا به چه مناسبتی باید به دست من برسد و چه کسی این حرف را زده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.