فیلم سوزی یا مخاطب گریزی/”کلاه قرمزی” هم نتوانست وضعیت سینمای کودک را نجات دهد

۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

فروش قابل قبول” کلاه قرمزی و بچه ننه” نتوانست وضعیت سینمای کودک را با وجود اکران ۴ فیلم سینمایی رونق بخشد.

به گزارش تفسیری خبرنگار حوزه سینماممتازنیوز، این دوره سالن های سینمایی با بیشترین فیلم های سینمایی در حال اکران به استقبال مخاطبان رفته اند، اما به چه قیمتی می توان مخاطب را به سالن های سینمایی کشاند. یک روز با مخالفت برخی مسئولان برای اکران فیلم ها روبه رو می شویم و سالن های سینمایی ما خالی از فیلم می ماند و امروز با بیشترین تعداد فیلم های سینمایی بر روی پرده نقره ای سینما مواجه هستیم، امروز در حالی ۱۳ فیلم سینمایی اکران شده که ما ۵ سرگروه سینمایی بیشتر نداریم.
فیلم سازانی که با زحمات بسیار فیلمی را ساخته و انتظار اکران آن را می کشند اما وقتی اکران شد گویی که همهی زحمات آنها بر باد رفته است.
گمان نمی کنم فروش ۲۰ میلیونی برای فیلمی که ۵۰۰ میلیون هزینه تولید و ساخت آن شده است، مالک یک اثر را راضی کند. هنگام برپایی بیست و ششمین دوره از جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان، همهی فیلم سازانی که در این عرصه فیلم ساخته اند؛ از عدم اکران فیلم های سینمای کودک و همچنین نبود سالن اختصاصی برای این سینما گله داشتند. اما اکران ۴ فیلم سینمایی در ژانر کودک و فروش نه چندان راضی کننده آنها نشان می دهد که نمی توان به هر قیمتی مخاطب را به سینما آورد و یا اینکه باید پیش از اکران فیلم های کودک با تبلیغات درست مخاطب را از اکران فیلم های سینمای کوتاه آگاه کنیم.
وقتی پیگیر اکران بیش از حد فیلم های سینمایی شدیم و مسئولان گفتند که شرایطی فراهم شده تا برخی فیلم ها که مدت ها فرصت اکران نداشتند، اکران شوند و در حقیقت اگر چند فیلم کودک همزمان با هم اکران شده به دلیل فروش بالای “کلاه قرمزی و بچه ننه” نبوده بلکه تنها به دلیل این بوده که فیلم های سینمای کودک شاد و موزیکال می باشند، هم چنین به دلیل نزدیک شدن به ایام محرم نمی توانیم این فیلم ها را اکران کنیم. حتی بعد از سپری شدن این ایام سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر را خواهیم داشت و دیگر شاید فرصتی برای اکران این فیلم ها پیش نیاید.
گفتنی است؛ این آشفنگی اکران فیلم های سینمایی نشان می دهد که دیگر سینماداران، فیلم سازان و حتی مسئولان نمی توانند برنامه ریزی درستی داشته باشند.
یادداشت از : مهدیس


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.