فیلم کوتاه «صدای باران» جایزه طلایی جشنواره فیلم «آسیای چین» را به‌دست آورد

به گزارش سینمانگار، فیلم کوتاه «صدای باران» به کارگردانی جلال ساعدپناه جایزه طلایی چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «آسیای چین» را از آن خود کرد.

فیلم کوتاه «صدای باران» به کارگردانی جلال ساعدپناه و به تهیه‌کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ایران و با حضور این فیلمساز ایرانی، بعد کسب جوایز متعدد در جشنواره‌های مختلف جهان، به نمایندگی از سینمای ایران در بخش رقابتی چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «آسیای چین» در سالن آمفی تئاتر دانشگاه سینمایی شهر هانگژو در کشور چین به نمایش درآمد و مورد استقبال خوب تماشاگران قرار گرفت و توانست جایزه طلایی این جشنواره را بدست آورد.

اعضای هیئت داروان این جشنواره که عبارت بودند از: خانم “پیچی چیائو” تهیه‌کننده از تایوان (رئیس هیئت داوران)، “فانگ لی” کارگردان از چین و “هاتا ایومی” منتقد و نویسنده سینما از ژاپن در هنگام دادن جایزه به جلال ساعدپناه در مورد فیلم کوتاه «صدای باران» گفتند: میزانسن، تعلیق در سکانسها و همچنین کارگردانی و بازی بازیگران این فیلم خیلی خوب بود.

جشنواره بین‌المللی فیلم «آسیای چین» با حضور فیلم‌هایی از کارگردانان کشورهای ایران، ژاپن، تایوان، ترکیه، بلژیک، هنگ کنگ، آلمان، چین و اقلیم کردستان عراق در روزهای ۲۱ تا ۲۹ مهرماه سال جاری (۱۲ تا ۲۰ اکتبر ۲۰۱۲) در شهر هانگوی چین برگزار شد.

فیلم کوتاه «صدای باران» در آخرین حضور بین‌المللی خود و با حضور کارگردان آن، در بخش رقابتی سومین دوره جشنواره «یک کشور، یک فیلم» در کشور فرانسه به نمایش درآمد و با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد و توانست بیشترین آرا را به‌دست آورد و جایزه بهترین فیلم این جشنواره را از میان ۴۷ فیلم اروپایی، آسیایی و آمریکایی از آن خود کند.

این جشنواره با نمایش ۴۷ فیلم‌ کوتاه داستانی، انیمیشن، مستند و تجربی از کارگردان ۴۷ کشور جهان در روزهای ۵ تا ۸ مردادماه جاری (۲۶ تا ۲۹ جولای ۲۰۱۲) در دهکده «آپچت» در نزدیکی شهر کلرمون فران در کشور فرانسه برگزار شد.
 


سینما نگار
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.