فینال جام ملتهای اروپا؛ آیا ایتالیا امشب اسپانیا را غافلگیر می کند؟

خبرگزاری آریا – تیم های ملی فوتبال اسپانیا و ایتالیا امشب ” یکشنبه ” در ورزشگاه المپیک کی‌یف دیدار پایانی چهاردهمین دوره رقابت‌های جام ملت های اروپا را برگزار می کنند. 
به گزارش خبرگزاری آریا ، این دو تیم مدیترانه‌ای، سه هفته پس از اینکه در دیدار مرحله گروهی با نتیجه تساوی یک بر یک به کار خود پایان دادند با یکدیگر رو به رو می شوند. مدافع عنوان قهرمانی و قهرمان سال ۲۰۱۰ جام جهانی در اندیشه کسب سومین جام پیاپی است و اگر برنده دیدار امشب شود در کنار آلمان با سه عنوان قهرمانی رقابت های یورو قرار می گیرد.
مردان ویسنته دل بوسکه برای بالا بردن جام قهرمانی باید از سد ماریو بالوتلی غیرقابل پیش بینی و تیم غافلگیرکننده ایتالیا بگذرند که توسط آندره آ پیرلو در میانه زمین هدایت می شوند. حتی خود “چزاره پراندلی” هم پیش تر از اسپانیا به عنوان بخت نخست قهرمانی در این رقابت ها یاد کرده است.
سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا پس از پیروزی ۲ بر یک مقابل آلمان در نیمه نهایی یورو، اظهار داشت: در این لحظه حتی اگر چشمانم بازهم باشند باز هم خواب می بینم. با این حال اسپانیا بخت نخست قهرمانی است چراکه آنها سال ها کار سخت انجام داده‌اند. اسپانیایی ها تا اینجا در هر دیداری که بازی کرده اند بر مسابقه حاکم بوده اند.
اسپانیا از سال ۲۰۰۴ تا به حال در رقابت‌های جام ملت ها نباخته ضمن اینکه به همراه آلمان تنها تیمی است که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی یورو پس از قهرمانی جام جهانی دوباره به فینال یورو راه پیدا می کند. این دیدار رویارویی یک تیم تدافعی مقابل یکی از تهاجمی ترین تیم های فوتبال جهان است. اسپانیا پس از گلی که در دیدار مقابل ایتالیا دریافت کرد هنوز یک گل هم دریافت نکرده است.
پراندلی گفت: ما همواره سعی کرده ایم که بازی کنیم. وقتی ما این تورنمنت را آغاز کردیم، می دانستیم که با کار کردن در مسیری درست، می توانیم تیم کاملی باشیم؛ نه فقط از نظر کیفی بلکه همچنین یک تیم با توان روحی بالا.
ماریو بالوتلی اگرچه به دلیل مشکلات داخل و خارج زمین، در تیم فوتبال منچسترسیتی بعضا نیمکت نشین است اما این بازیکن ۲۱ ساله که اصلیتی غنایی دارد تا به حال سه گل در رقابت های یورو به ثمر رسانده است.
مهاجم سیه چرده تیم ملی فوتبال ایتالیا گفت: من مدت زیادی منتظر این روزها بوده ام. مخصوصا اینکه مادرم هم به اینجا آمده و من می خواهم او را خوشحال کنم. این بزرگ ترین اتفاق زندگی ام است و امیدوارم یکشنبه بهتر هم بشود. برای دیدار فینال پدرم هم به ورزشگاه می آید بنابراین امیدوارم که گل بزنم.
ایتالیایی ها یک آمار فوق العاده مقابل اسپانیا دارند. این تیم از سال ۱۹۲۰ که در ضربات پنالتی مغلوب اسپانیا شد تا به حال به این تیم در دیدارهای رسمی نباخته است.
ویسنته دل بوسکه اگر با اسپانیا در این دیدار قهرمان شود در کنار هلموت شون آلمانی تنها مربی ای خواهد بود که هم قهرمان جام جهانی می شود و هم قهرمان جام ملت های اروپا.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.