فکری: بردن ازبکستان هم به عزم ملی نیاز دارد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از ورزش ۳ در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

 محمود فکری مدافع سابق تیم ملی در گفتگویی اظهار داشت: بعد از برد مقابل کره جنوبی و در آستانه دیدار با ازبکستان مطمئنا شرایط بازیکنان تیم ملی به لحاظ روحی خوب است لیگ هم تعطیل شده و همه بازیکنان در اختیار کی روش می باشند به نظر می رسد که همه چیز خوب است و مشکل خاصی نیست و با همه توان و انگیزه بسیار خوب می توانیم به مصاف ازبکستان برویم.

به گزارش تفسیریممتازنیوز، وی افزود: ازبکستان در بازی رفت و در کشور خودش ما را خیلی اذیت نمود و می شود گفت که در آن بازی خیلی خوش شانس بودیم که برنده از زمین خارج شویم، عملکرد ازبکستان در بازی رفت نشان می دهد که آنها در تهران از پیش بازنده نیستند و با توجه به اینکه اگر بتوانیم این بازی را ببریم، شانس صعودمان به جام جهانی خیلی زیاد می شود، باید در این دیدار خانگی خیلی حساب شده و با حوصله بازی کنیم تا ببریم.

وی در ادامه گفت: پیش از مصاف با ازبکستان در یک دیدار تدارکاتی به مصاف تاجیکستان خواهیم رفت، مطمئنا مربیان تیم ملی برای اینکه بازیکنان ما هم به لحاظ تاکتیکی و هم از نظر روحی آماده بازی با ازبکستان شوند، دیدار با تاجیکستان را در نظر گرفته اند تا تاکتیک های مورد نظرشان را در این بازی تدارکاتی پیاده نمایند و آماده بازی با ازبکستان شوند.

وی افزود: نتیجه بازی دوستانه با تاجیکستان به لحاظ روحی برای ما خیلی مهم است امیدوارم بازیکنان ما از بازی با تاجیکستان به سلامت بیرون بیایند و بازی را هم ببرند تا از نظر روحی در شرایط خوبی قرار بگیرند. نتیجه بازی با تاجیکستان مهم است، هر چند که این بازی تدارکاتی است اما اگر خدای ناکرده بازنده باشیم، فشار کاذبی روی تیم ملی وارد می کند. امیدوارم تاجیکستان را ببریم تا با شرایط روحی بهتری مقابل ازبکستان قرار بگیریم.

مدافع سابق تیم ملی اظهار داشت: اگر به ازبکستان ببازیم هم باز شانس صعود به جام جهانی داریم و همه چیز همه نمی شود تا وقتی که شانس داریم باید تلاش کنیم و نباید ناامید شویم همانطور که فکر نمی نمودیم ازبکستان را در تاشکند و کره جنوبی را در تهران ببریم، باید تلاش کنیم تا به هدفمان برسیم. اگر به ازبکستان ببازیم هم باز شانس صعود به جام جهانی داریم و نباید با دست خودمان شانس مان را خراب کنیم.

وی افزود: علی کریمی هر چند برای تیم پرسپولیس بازی نمی کند اما به تیم ملی دعوت می شود این نظر سرمربی تیم ملی است که فکر می کند علی کریمی با تجربه و توانایی هایش می تواند به تیم ملی کمک کند و دعوتش می کند. همانطور که ژوزه به کریمی اعتقاد ندارد یا دوست ندارد ایشان در پرسپولیس بازی کند، کی روش به کریمی اعتقاد دارد و او را به اردوی تیم ملی دعوت می کند، به هر حال نظرات متفاوت است و اگر کی روش چنین اعتقادی دارد، کار بسیار خوبی می کند که کریمی را دعوت نموده است.

وی در ادامه گفت: اینکه کریمی با این شرایط می تواند به تیم ملی کمک کند یا نه، ما نمی توانیم در موردش صحبت کنیم و در این رابطه نظر بدهیم مهم نظر کی روش است که کریمی را دعوت نموده و نظر ما یا بقیه زیاد مهم نیست.

مدافع سابق تیم ملی اظهار داشت: برای دیدار با کره جنوبی شاهد یک عزم ملی بودیم که در نهایت سبب پیروزی ما در آن دیدار شد.

برای بازی با ازبکستان هم صددرصد به چنین فضایی نیاز داریم و نباید فکر کنیم که ازبکستان خیلی راحت تر است و به سادگی برنده می شویم و تماشاگران کمتر استقبال نمایند. اگر هواداران در این بازی کم باشند، بازیکنان هم بازی با ازبکستان را دست کم خواهند گرفت و نتیجه دلخواه مان به دست نمی آید اما اگر ورزشگاه آزادی پر شود، بازیکنان اهمیت بازی را درک نموده و با همه وجود بازی خواهند نمود و مطمئنا برنده از زمین خارج خواهند شد.

وی افزود: در مورد برگزاری یا عدم برگزاری جام حذفی کفاشیان و بهروان حرفهای متفاوتی می زنند. نمی دانم چرا هر کسی یک حرفی می زند، شاید بین کفاشیان و بهروان هماهنگی نیست یا شاید هم هنوز تصمیم قطعی نگرفته اند. اگر اختلافات کنار برود و هماهنگی به وجود بیاید، این تضادها هم از بین می رود. البته کفاشیان پیشا هم با تاج و عزیز محمدی اختلاف داشت.

او در ادامه گفت: در هر مجموعه ای اختلاف نظر هست و اگر هیچ اختلافی نباشد و همه پایین دستی ها بله قربان گو باشند، قشنگ نیست و پیشرفت حاصل نمی شود این اختلافات را باید به فال نیک بگیریم اما اول این مسائل را در بین خودشان حل نمایند و به نتیجه که رسیدند در مطبوعات و رسانه ها اعلام نمایند چون به این شکل قابل توجه نیست.

وی افزود: اگر جام جذفی برگزار شود، به نفع فوتبال مان است اگر برنامه ریزی درستی داشته باشیم می توانیم جام حذفی را برگزار کنیم و مشکل هم به وجود نخواهد آمد. وقتی برای یک بازی تیم ملی این همه لیگ را تعطیل می نمایند، شاید کار فوتبال ما به جایی برسد که برای رسیدن به جام جهانی کل لیگ را تعطیل کنیم و فقط به تیم ملی بپردازیم.

فکری در پایان گفت: با برنامه ریزی درست می توانیم جام حذفی را برگزار کنیم و باید هم این کار را بکنیم چون خیلی از بازیکنان جوان و گمنام در این جام دیده می شوند و اگر جام حذفی برگزار نشود، این بازیکنان آینده دار هیچ شانسی ندارند تا دیده شوند و به تیم های بزرگ تر بروند. جام حذفی را نباید به راحتی از برنامه فوتبال ایران کنار بگذاریم چون برای تیم های لیگ یکی و لیگ دویی انگیزه به وجود می آورد تا خودشان را نشان بدهند. البته قهرمانی در این جام هم برای همه تیم ها افتخار است و در افتخارات هر باشگاهی ثبت می شود پس نباید این قدر راحت از کنار چنین جام مهمی بگذریم. امیدوارم مدیران فدراسیون فوتبال با یک راهکار خوب این مسابقات را برگزار نمایند تا شاهد رو شدن پدیده های جوان در فوتبال ایران باشیم.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.