فیروزی پوربادی: همکاری مردم نقش کلیدی در قطع زنجیره انتقال ویروس جهش یافته دارد

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم برای حفظ سلامتی خود و اطرافیانشان باید بیش از پیش رعایت دستورالعمل های بهداشتی را در اولویت قرار داده و در کنار استفاده از ماسک به طور جد از ترددهای غیر ضرور وحضور در تجمعات پرهیز کنند.

رحمت الله فیروزی پوربادی در گفت وگو با ایسنا؛ با اشاره به ضرورت همکاری مردم برای کنترل موج چهارم کرونا، بیان کرد: در کنترل موج چهارم کرونا که قدرت شیوع ویروس نیز در آن چند برابر شده است؛ همکاری مردم و نقش آنان نیز پررنگ تر است. اگر مردم همانند سابق فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده، از ماسک استفاده و از حضور در اجتماعات خودداری کنند ما می توانیم زنجیره انتقال این بیماری را قطع کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در سایه اجتماعات و تعاملات انتقال این ویروس گسترده تر می شود. حال آنکه در سراسر کشور با وضعیت قرمز گسترش این ویروس مواجه هستیم؛ لازم است مردم برای حفظ سلامتی خود و اطرافیانشان بیش از پیش رعایت دستورالعمل های بهداشتی را در اولویت قرار داده و در کنار استفاده از ماسک به طور جد از ترددهای غیر ضرور در سطح شهر و حضور در اجتماعات و تجمعات پرهیز کنند. 

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همکاری مردم نقش کلیدی در قطع زنجیره انتقال ویروس جهش یافته را دارد. از سوی دیگر دولت وظیفه دارد بستر مناسب برای رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی را فراهم کند. در بحث واکسن نیز لازم است از تجربه کشورهای دیگر دنیا استفاده کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر استفاده از واکسن در سایر کشورها تجربه موفقی بوده ما نیز برای حفظ سلامتی مردم باید به سرعت در این مسیر گام برداریم. حال اگر توان داخلی این ظرفیت را دارد با تکیه بر آن واکسیناسیون را آغاز کنیم و اگر این توان را نداریم از سایر واکسن ها که در دنیا امتحان شده و مثمره ثمر بوده است خریداری و استفاده کنیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.