فیس بوک و احتمال کاهش سود

در حالی که درآمد سایت فیس بوک افزایش یافته، کاهش سود آن موجب نگرانی جدی مدیران آن شده است.
به گزارش فارس به نقل از واتور، در حالی که این سایت ماهانه ۹۰۱ میلیون کاربر فعال دارد و ۳٫۲ میلیارد لایک و اظهار نظر به طور روزانه در این سایت صورت می گیرد، کاهش سود فیس بوک موجب تعجب صاحب نظران و کارشناسان شده است.
درآمد فیس بوک در سه ماهه اول سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۱٫۰۵۸ میلیارد دلار بوده که اگر چه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد افزایش نشان می دهد، اما در مقایسه با سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۱ شش درصد هم کاهش یافته که این مساله زنگ خطر را برای این شرکت و مدیرانش به صدا درآورده است.
صاحب نظران می گویند فیس بوک دوران رشد سریع را پشت سر گذارده و اگر به برخی دغدغه های کاربران در زمینه حفاظت از حریم شخصی آنان و همین طور جلوگیری از سرقت اطلاعات شخصی توجه نکند، در آینده ممکن است باز هم شاهد کاهش درآمد خود باشد.
مساله بعدی تشدید سوءاستفاده از این سایت برای انتشار کرم و ویروس و هدایت کاربران به سایت های آلوده است که موجب نگرانی های جدی شده است. مزاحمان اینترنتی، سارقان و سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی هم این سایت را به بستری برای سرقت اطلاعات مبدل کرده اند.
بر اساس آماری که فیس بوک منتشر کرده روزانه ۳۰۰ میلیون قطعه عکس در این وب سایت آپلود می شود و ۱۲۵ میلیارد رابطه دوستی هم در آن شکل گرفته که این سایت را به هدفی جذابی برای هکرها و کلاهبرداران مبدل کرده است.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.