فیفا بارسلونا را نقره داغ کرد/ محرومیت آبی و اناری‌ها از جذب یا فروش بازیکن

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > فوتبال جهان – مهر نوشت:

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) باشگاه بارسلونا را از جذب بازیکن جدید در دو مهلت نقل و انتقال بعدی بازیکنان محروم کرد.
تیم فوتبال بارسلونا به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین جذب بازیکنان زیر ۱۸ ساله از سوی فیفا با محرومیتی سنگین روبرو شد و در دو پنجره بعدی نقل و انتقال بازیکنان نمی تواند هیچ بازیکنی را به خدمت بگیرد.
به این ترتیب باشگاه بارسلونا تا تابستان سال ۲۰۲۴ نمی تواند هیچ بازیکنی را بخرد یا بفروشد. این باشگاه اسپانیایی همچنین مبلغ ۴۵۰ هزار فرانک سوئیس نیز جریمه شده است. این در حالی است که فدراسیون فوتبال اسپانیا نیز رقم ۵۰۰ هزار فرانک سوئیس جریمه شده و یک سال هم زمان دارد تا قوانین جدیدی در این زمینه تعریف کند.
باشگاه بارسلونا در بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۴ با زیر پا گذاشتن قوانین جذب بازیکنان زیر ۱۸ سال بازیکنان کوچک زیادی را به خدمت گرفته و از آنها در رقابتها استفاده کرده است.فیفا ۹۰ روز به بارسلونا مهلت داده تا وضعیت این بازیکنان را مشخص کند.
نه فیفا و نه باشگاه بارسلونا هویت این بازیکنان را مشخص نکرده است اما در ماه گذشته میلادی سپ بلاتر رئیس فیفا در سخنرانی اعلام کرد باشگاه بارسلونا در مورد ۶ بازیکنی که از بازی برای این باشگاه محروم شده اند، احتمالا با مجازاتی روبرو خواهد شد.
نام این بازیکنان به این شرح بود: لی سئونگ وو، پایک سئونگ هو و جانگ گیئولهی (کره جنوبی)، تئو چندری (فرانسه)، بابی آدکانی (نیجریه ای – هلندی) و پاتریس سوسیا (کامرون).
باشگاه چلسی نیز در سال ۲۰۱۰ به دلیل تخلف در جذب گائل کاکوتا از باشگاه لانس، با محرومیت از جذب و فروش بازیکن در دو مهلت نقل و انتقال بازیکن روبرو شد اما مدتی بعد در دادگاه این محرومیت برداشته شد.
۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.