فیلمبردار صداوسیما چگونه پناهنده شد؟

به گزارش ممتازنیوز؛ یکی از تصویربرداران تلویزیون ایران که به همراه رئیس جمهور به نیویورک رفته بود، پناهنده می‌شود و پس از آن ناگزیر به دنبال بهانه‌ای برای توجیه این اقدام خود و فراهم کردن مدارک لازم برای اخذ پناهندگی است.

تابناک نوشت؛طبیعی است کسی که خود سال‌ها در یکی از نهادهای کشور فعالیت کرده و سابقه‌ای طولانی دارد، احتمالا برای یافتن دلیل برای پناهندگی مشکلات بیشتری خواهد داشت و احتمالا بهانه‌های مختلفی را باید برای خود فراهم کند.به همین دلیل نیز، یافتن این بهانه به وکیل وی سپرده می‌شود و شخصی به نام «اودوایر» وکالت وی را بر عهده می‌گیرد و می‌کوشد بهانه ای فراهم کند که به راحتی بتواند برای موکلش پناهندگی بگیرد. او نیز دست به کار می‌شود. و درباره دلایل پناهندگی تصویربردار سابق قصه‌ای می‌سازد:اعضای هیات همراه رئیس جمهوری ایران که برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده بود، از آقای گلخنبان خواسته بودند دست به اعمالی بزند و با مخالفت او مواجه شده بودند.

پال اودوایر در مصاحبه با آسوشیتد پرس می‌گوید: زمانی که او اینجا بود، اعضای هیات خواسته‌هایی را مطرح کرده بودند که او نمی‌خواست انجام دهد. او به طور مشخص از تبعات این عدم فرمانبرداری پس از بازگشت به ایران بسیار نگران بود! البته طبیعی است که اشاره‌ای به خواسته‌های مورد مخالفت گلخنبان نشود و فراموش شود که بگوییم پیش از اینکه این تصویربردار سابق به نیویورک برسد، خانواده وی از ایران رفته بودند.  در واقع پیش از اینکه مقامات ایران درخواستی از وی داشته باشند، وی بخشی از نقشه پناهندگی خود را با خارج کردن خانواده‌اش از ایران عملی کرده بود. اینک هر چه هست و هر چه خواهد آمد، تهیه کردن دلایلی سیاسی برای پناهندگی است.

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.