فیلمبردار “قلاده‌های طلا” به “لاله” پیوست

با نهایی شدن امیر کریمی به‌عنوان فیلمبردار پروژه سینمایی “لاله” تولید این پروژه سینمایی رسما در ‌آستانه تولید قرار گرفته‌است و احتمالاً این فیلم اواخر مهرماه کلید می‌خورد.
به گزارش مهر، خبر عهده‌دار شدن فیلمبرداری فیلم سینمایی “لاله” توسط امیر کریمی در حالی منتشر می‌شود که حرف و حدیث برای تهیه و تولید این فیلم بسیار است و به‌رغم مخالفت سینماگران و اصرار کمیسیون فرهنگی مجلس برای عدم تولید این فیلم با نهایی شدن فیلمبردار، این فیلم گامی جدی به سمت تولید برداشته است.
انتخاب امیر کریمی به‌عنوان فیلمبردار درحالی صورت می‌گیرد که چندی پیش با خبر شدیم مهدی میامی هم به‌عنوان مسئول انتخاب بازیگر در این پروژه مشغول است و فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌است.
پیش از این تورج اصلانی به‌عنوان گزینه اصلی تهیه‌کننده، قرار بود عهده‌دار فیلمبرداری این پروژه شود اما پیش از نهایی شدن قرارداد همکاری، منصرف شد.
امیر کریمی متولد سال ۱۳۴۳ است و از سال ۱۳۶۰ با فیلم “کمال‌الملک” وارد دنیای سینما شده‌است.
او تا سال ۱۳۷۸ دستیار حدود ۲۰ فیلمبردار بوده که در این میان بیش‌ترین سهم متعلق به حسن قلی‌زاده، بهرام بدخشانی و عزیز ساعتی است.
در سال ۷۸ کریمی اولین کار مستقل خود در مقام مدیر فیلمبرداری را با فیلم “بیگانگان” ساخته‌ رامین بحرانی تجربه کرد.
کریمی در فیلم “دوئل” به‌عنوان دستیار بدخشانی مشغول کار شد اما پس از اتفاقی که برای بدخشانی رخ داد درویش ادامه کار را به کریمی سپرد.
پس از این فیلم در او در فیلم‌های “گل یخ” به کارگردانی کیومرث پوراحمد، “مجردها” ساخته اصغر هاشمی به عنوان مدیر فیلمبرداری حضور یافت.
تازه ترین فعالیت‌های این فیلمبردار پروژه‌ سینمایی “قلاده‌های طلا” به کارگردانی ابوالقاسم طالبی بوده است.

فرهنگی هنری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.