فیلم/زمین‌خوردن فان‌باستن توسط شاگرد

۲۰م آذر ،

فان‌‌باستن‌: زمین خوردنم نشانه بی‌احترامی شاگردم نیست

مهاجم اسطوره‌ای فوتبال هلند در واکنش به انتقاد‌ات رسانه‌‌ها بخاطر زمین خوردن توسط یکی از شاگردانش در حین بازی گفت: زمین خوردنم نشانه بی احترامی نیست. بلکه علامتی برای ظهور یک پدیده تازه است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، مارکو فان باستن که روزگاری در خط آتش تیم «لاله‌های نارنجی» ‌(هلند) در کنار دیگر بزرگان فوتبال کشورش همچون رود گولیت، فرانک ریکارد و رونالد کومان بازی‌های درخشانی ارائه داد و گلزنی کرد که به چهره‌ای ماندگار در تاریخ ورزش هلندی‌ها تبدیل شد، در فصل جاری «اردی‌ویزه» (لیگ هلند) زمام امور تیم «هرن‌ون» را برعهده گرفته است.

فان باستن ۴۸ ساله که تا جام ملت‌های ۲۰۰۸ تیم کشورش را هدایت کرد و بعد مسئول فنی آژاکس آمستردام شد، بخاطر انتخاب این تیم رده سیزدهمی (۱۵ امتیاز) لیگ در خلال فصل مورد نقد رسانه‌ای قرارداشته است. به باور اکثر تحلیل‌گران اعتبار وی بیشتر از آن است که در چنین تیمی مربیگری کند.

در همین راستا آخرین سری انتقاد‌ها که به این مربی شد، پس از بازی یکشنبه شب با روداکرکراد بود. دیداری که به تساوی ۴ بر ۴ از هفته شانزدهم لیگ هلند منجر شد و البته در دقیقه ۳۹ فان لا پارا، مهاجم ۲۱ ساله گل دوم تیمش را زد و از فرط خوشحالی به کنار زمین آمد تا با مربی، خوشحالی‌اش را تقسیم کرد. البته در این هنگام ظاهرا خوشحالی بسیار او، سبب شد مربی‌‌اش به زمین خورده و سرنگون شود.

رسانه‌های هلندی نیز این اتفاق حاشیه‌ای را «سوژه‌ خبری کرده‌»‌ و آن را نشانه‌ای بر بی احترامی فان‌‌لاپارا نسبت به فان باستن عنوان کردند، اما نفر اول تیم این حرف را باور ندارد.

فان باستن روز قبل در این مورد گفت: همیشه برای نظرات رسانه‌ها احترام قائل بوده‌ام، اما نمی‌توانم این حرف را بپذیرم. حرکتی که فان لاپارا انجام داد و سبب زمین خوردنم شد، یک اتفاق بود و  نشانه‌ای بر بی‌احترامی نیست. حتی علامتی بر صمیمیت میان اعضای هرن‌ون است. او فقط می‌خواست همراه با من از گل زیبایی که زد، شادی کند.

گلزن مطرح پیشین آ.ث‌میلان ایتالیا افزود: به جای طرح اینگونه مسائل جانبی ،رسانه‌ها بهتر است این حرکت را به عنوان علامتی برای ظهور پدیده‌‌ای تازه در لیگ کشور در نظر گیرند. در پیکار فوق یوریچ ۲۶، فان لاپارا ۳۹ و ۸۱ ، فینگ‌بوزن ۵۴ برای تیم تحت رهبری وی گلزنی کردند. در حالیکه مالکی ۳۶، ۸۳ ، بیمانس ۷۷ و هوپرتس ۹۰ برای رودا گل زدند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.