فیلمسازی برای کودک، یک نیاز مهم اجتماعی است

لیلی رشیدی گفت: در طی این سال‌ها فیلم‌های حوزه کودک حمایت نشده‌اند و باید گفت فیلمسازی برای کودک، رفع تکلیف نیست و یک نیاز مهم اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری هنر ایران؛ لیلی رشیدی بازیگر سینما،تلویزیون و تئاتر در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، با اشاره به این که باید عرصه ساخت فیلم کودک جدی‌تر گرفته شود، گفت: احساس می‌کنم طی این سال‌ها آنطور که باید و شاید از فیلم‌های حوزه کودک حمایت نشده است و این ضعف بزرگی است که سینمای کودک دچار آن شده است.

بازیگر فیلم «در به درها» (امیرحسین صدیق) از فیلم‌های برگزیده دوره نوزدهم جشنواره کودک، ادامه داد: البته این فقط محدود به سینما نیست بلکه تئاتر و یا ادبیات کودک هم سال‌ها است که دچار رکود عجیبی است و به آن اهمیت داده نمی‌شود.
بازیگر «مربای شیرین» (مرضیه برومند) فیلم ستایش شده دوره شانزدهم جشنواره کودک، ادامه داد: رفع این مشکل نیازمند همیاری و دلسوزی مسئولان است. بچه‌ها آینده‌سازان این کشور می باشند و باید توجه داشت که ساخت فیلم‌های مناسب برای آنها، نباید به صرف رفع تکلیف باشد بلکه یک نیاز مهم اجتماعی است که تاثیر مستقیم در عملکرد بچه‌ها و تصمیم گیری آنها در آینده دارد.

بازیگر سریال«زی زی گولو» با اشاره به راهکارهای ارتقای سینمای کودک، افزود: باید در ساخت فیلم‌های کودک از تجربه اساتید این حرفه کمک گرفت و در عین حال میدان را برای فعالیت جوان‌هایی که مستعد قدم گذاشتن در این راه می باشند، باز گذاشت. البته در این راه قطعا باید سنجیده عمل کرد.

بیست‌ و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامی‌داشت نام و یاد پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی تمام کودکان دنیا به دبیری «سیداحمد میرعلایی» در بخش‌های مسابقه سینمای بین‌الملل، مسابقه سینمای ایران و مسابقه فیلمنامه‌نویسی از ۱۵ تا ۱۹ مهر ماه با حضور گسترده هنرمندان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

پایان پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.