فیلمسازی که می‌خواهد تا ۱۰۵ سالگی فیلم بسازد

۰۸اردیبهشت،

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلمساز برنده اسکار روز شنبه در نشستی در جشنواره‌ فیلم ترایبکا دربارهٔ هنر کارگردانی صحبت کرد.
 

کلینت ایستوود در این نشست مانوئل دی اولیویرا کارگردان ۱۰۴ پرتغالی را مورد تحسین قرار داد و گفت: «چقدر عالی است که ۱۰۵ ساله باشید و همچنان فیلم بسازید، هرچند بسیار باید خوش‌بین باشید که چنین امیدی داشته باشید.»
 

ایستوود آخرین بار سال ۲۰۱۱ فیلم زندگی‌نامه‌ای «جی. ادگار» را با بازی لئوناردو دی‌کاپریو  در نقش جی. ادگار هوور رئیس سابق پلیس فدرال کارگردانی کرد. او پارسال در درام بیسبالی «دردسر قوس» به کارگردانی رابرت لورنز بازی کرد که اولین نقش‌آفرینی او در یک فیلم پس از «گران تورینو» در سال ۲۰۰۸ بود.
 

نشست روز شنبه این فیلمساز تحسین‌شده در مرکز هنرهای نمایشی ترایبکا پس از نمایش مستند «ایستوود کارگردانی می‌کند: داستان ناگفته» به کارگردانی ریچارد شیکل برگزار شد و دارن آرونوفسکی همکار فیلمساز ایستوود هم در آن حضور داشت.
 

ایستوود دربارهٔ آغاز یک برداشت گفت: «بهتر است بجای واژه «حرکت» از عبارت «وقتی آماده شدی، آغاز کن» استفاده کنید. «حرکت» معنای ضمنی بدی دارد، مانند ترقه‌هایی که قرار است بی‌هدف به این سو و آن سو پرت شوند.»


 

کارگردان فیلم‌های «عزیز میلیون دلاری» و «نابخشوده» دربارهٔ اینکه چقدر تمایل دارد پیشنهادات دیگران را درمورد یک صحنه بپذیرد، گفت: «باید بسیار چیزها بدزدید. برای اینکه کارگردان سینما باشید باید به لحاظ ذهنی، جنایتکار باشید.»
 

ایستوود دربارهٔ نقش یک کارگردان در تولید یک فیلم اعتقاد دارد: «خیلی‌ها عاشق نظریه مولف می باشند، اما یک کارگردان صرفا حکم فرمانده یک دسته را دارد.»
 

او در بخش دیگر این نشست با اشاره به اینکه مدیران استودیو به او گفته بودند هیچکس حاضر نیست فیلمی را ببینند که شخصیت اصلی آن یک زن مشت‌زن (فیلم برنده اسکار «عزیز میلیون دلاری») است، گفت: «اساسا مشخص نیست چه کسی دوست دارد چه فیلمی را  ببیند. تا وقتی فیلمی را نساخته‌ای و اکران نکرده‌ای، نمی‌توانی در‌این‌مورد اظهار نظر کنی.»  
 

سینماگر کهنه‌کار آمریکایی سال ۱۹۹۳ برای «نابخشوده» برنده اسکار بهترین فیلم و کارگردان و نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

ایستوود سال ۲۰۰۴ برای «رود میستیک» نامزد دریافت جوایز بهترین فیلم و کارگردانی بود و یکسال بعد برای «عزیز میلیون دلاری» برای دومین بار اسکار این دو بخش را برد. «نامه‌هایی از ایوو جیما» ایستوود سال ۲۰۰۷ نامزد دریافت جوایز اسکار بهترین فیلم و کارگردان بود.

ایستوود که بازیگر فیلم‌هایی چون «به خاطر یک مشت دلار»، «خوب، بد، زشت» و «هری کثیف» هم هست، نخل طلای افتخاری جشنواره فیلم کن، دو جایزه سزار فرانسه، چهار جایزه گلدن گلوب و شیر طلای افتخاری جشنواره فیلم ونیز را هم در کارنامه دارد.
 

سی‌بی‌سی‌نیوز / ۲۷ آوریل / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.