فیلمساز کهنه‌کار رئیس داوران جشنواره توکیو شد

به گزارش خبرآنلاین، کورمن ۸۶ ساله که او  را «اورسن ولز فیلم‌های درجه جیم» و «پاپ سینمای پاپ» لقب داده‌اند، فعالیت خود را در دهه ۱۹۵۰ آغاز کرد.
 

کورمن در شروع کار یا ایجاد زمینه پیشرفت تعداد زیادی از کارگردانان از جمله فرانسیس فورد کوپولا، مارتین اسکورسیزی، جاناتان دمی، جو دانته، جیمز کامرون، ران هوارد و بازیگرانی مانند چارلز برانسن، جک نیکلسن، رابرت دنیرو و سیلوستر استالونه نقش مهم داشت.
 

او حدود ۳۵۰ فیلم از جمله آثاری کم‌هزینه چون «نقاب مرگ سرخ» و «ایکس: مردی با چشمان اشعه ایکس» ساخته است.
 

کورمن که متولد دیترویت در ایالت میشیگان است و یک جایزه اسکار افتخاری در کارنامه دارد، در بیانیه‌ای، گفت: «با دیدن گذشته معمولی فیلمسازی که در آینده یک استاد خواهد شد، با نشانه‌هایی آشکار روبرو می‌شوید. این فیلمسازان جوان، هوش و خلاقیت و تلاش بی‌امان خود را به نمایش می‌گذارند. دیدن و کمک به پیشرفت آن‌ها نشاط‌ آور است.»
 

او افزود: «افتخار می‌کنم به عنوان رئیس داوران جشنواره بین‌المللی فلیم توکیو به این جشنواره باز می‌گردم تا بار دیگر هیجان پیدا کردن نوابغ جوان را تجربه کنم. می‌دانم امسال هم مانند سال‌های پیش، تحت تاثیر قصه‌گویان جدید قرار می‌گیریم.»
 

راجر کورمن سال ۱۹۹۴ رئیس داوران بخش مسابقه سینمای جوان جشنواره توکیو بود. پارسال مستند «دنیای کورمن: ماجراجویی‌های یک شورشی هالیوود» در جشنواره توکیو نمایش ویژه داشت. این دوره جشنواره ماه اکتبر برگزار می‌شود.
 

هالیوود ریپورتر / ۱۲ ژوئن / ترجمه: علی افتخاری

۵۸۵۸
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.