فیلمنامه مهمترین بخش جشنواره فیلم و عکس مد و لباس است

۲۴م اسفند ،

دبیر اولین جشنواره فیلم و عکس مد و لباس

کامبیز زاهدپور گفت: جشنواره فیلم و عکس مد و لباس به بررسی وضعیت پوشش جامعه از نگاه هنرمندان سینما قرار دارد که در این میان فیلمنامه مهمترین بخش این جشنواره است.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، عصر دیروز چهارشنبه ۲۳ اسفند ، جمعی از فیلمنانه نویسان حوزه هنری به همراه محمد سرشار رئیس حوزه هنری استان تهران در محل برگزاری جشنواره مد و لباس فجر حاضر شدند تا در دیداری دوستانه با کامبیز زاهدپور دبیر اولین جشنواره فیلم و عکس مد و لباس، با فضای کلی مد و لباس آشنا شوند.

ابتدای این دیدار با جلسه ای در سالن همایش های مصلی تهران(محل برگزاری دومین جشنواره بین المللی مد و لباس) آغاز شد که مریم یاسینی مدرس دانشگاه و طراح لباس و کامبیز زاهدپور به بیان توضیحاتی دربارهٔ مشکلات مد و لباس در کشور و فضای کلی جشنواره فیلم و عکس پرداختند.

کامبیز زاهدپور دبیر اولین جشنواره فیلم و عکس مد و لباس دربارهٔ تفاوت دو جشنواره “مد و لباس” و جشنواره “فیلم و عکس مد و لباس” گفت: بسیاری این دو جشنواره را با هم اشتباه می گیرند. ما یک جشنواره مد و لباس فجر داریم که به طراحی و تولید لباس اختصاص دارد و هم اکنون در مصلی تهران برگزار می گردد، یک جشنواره هم داریم که اوایل سال آینده برای تولید فیم و عکس با موضوع مد و لباس برگزار می گردد.

دبیر اولین جشنواره فیلم و عکس مد و لباس با اشاره به متوقف ماندن بسیاری از جشنواره ها در گام اولشان، اظهار کرد: همه ساله جشنواره هایی در کشور برگزار می گردد که اولین دوره آنها آخرین دوره شان نیز هست، ولی امیدواریم جشنواره فیلم و عکس مد و لباس بتواند در دوره های بعدی هم به کار خود ادامه دهد.

وی با اشاره به دو مموضوع مهم برای جشنواره فیلم و عکس مد و لباس که فیلمنامه نویسان می توانند در نوشتن آثار خود مورد استفاده قرار دهند، گفت: بررسی وضعیت پوشش جامعه و بررسی وضعیت پوشش در محیط های آموزشی، دو موضوع مهمی می باشند که می توان از آنها برای نوشتن فیلمنامه ها استفاده کرد.

زاهدپور در بخشی از صحبت هایش به چاپ کتابی شامل فیلمنامه های برگزیده جشنواره اشاره کرد و گفت: در جشنواره فیلم وعکس مد و لباس کتابی شامل فیلمنامه های برگزیده چاپ و منتشر می گردد.

وی دربارهٔ داوران جشنواره نیز اظهار کرد: داورها هنوز انتخاب نشده اند ولی به طور حتم داوران تنها فیلمنامه نویس نیستند، بلکه در میان داوران از کارگردان و تهیه کننده نیز استفاده می کنیم تا ترکیب مناسبی در میان داوران وجود داشته باشد. همچنین یک نفر نیز ار اعضای کمیسیون ماده ۴ نیز در میان داوران وجود دارد.

در ادامه این جلسه محمد سرشار و مریم یاسینی نیز بر روی صحنه حاضر شدند تا به پرسش ها و ابهام های حاضران در جلسه پاسخ دهند. پس از برگزاری اینجلسه پرسش و پاسخ نیز، گروه فیلمنامه نویسان حوزه هنری با راهنمایی ستاد جشنواره فیلم و عکس مد و لباس به غرفه های نمایش جشنواره مد و لباس رفتند تا از این غرفه ها دیدن کنند.

گزارش تصویری مرتبط

انتهای پیام / ۴۲


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.