فیلمهای دفاع مقدس در تمامی مراحل در سازمان سینمایی کشور حمایت می شوند

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت؛ سید علیرضا سجادپور مدیرکل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی کشور در آستانه برگزاری این رویداد سینمایی که قرار است همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس در ایران و چند کشور جهان برگزار شود درگفتگویی با بیان این مطلب افزود: سینمای دفاع مقدس نماد بارز سینامی ایران وقطعا گل سر سبد سینمای بعد از انقلاب است .
وی افزود:اگر نماد سینمای کشوری را حتی بدون دیالوگ مخاطبین در دنیا ببینند و بفهمند که برای کدام کشوراست آن سینما نماد سینمای هرکشوری محسوب می شود که این اتفاق برای ژانر دفاع مقدس افتاده است.
مدیرکل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی کشورتصریح کرد: سینمای دفاع مقدس تبیین کننده انسان کامل درحال حاضر است چرا که قرن هاست مردم به دنبال کمال انسانی می گشتند که ما در دوران جنگ انسان کامل رابه بشریت نشان دادیم.
وی درادامه بیان کرد: دفاع مقدس پیام مهم انسانیت را به همراه دارد وارزش های برگرفته از ایثار و روحیه بسیجی را می توان درقاب هنر برای نسل امروز به تصویر کشید.
سجادپور با اشاره به اینکه سینمای دفاع مقدس باید عرصه ای برای درک وتحلیل جوانان از اتفاقات آن دوران باشد افزود: هرچه ازجنگ فاصله می گیریم نیاز به دفاع مقدس بیشتر احساس می شود و سینما به تنهایی بیش از قالب های هنری دیگر وظیفه سنگینی درانتقال مفاهیم جنگ و اتفاقات ارزشی ماندگارآن وهمچنین، پاسخ های پیش آمده برای نسل امروز دارد.
به گفته وی، رشد سینمای کشور را منوط به فعال بودن سینمای دفاع مقدس است.
وی گفت: درچند سال اخیر سینمای دفاع مقدس رشد خوبی داشته هرچند در برهه ای از زمان معضلاتی هم داشته اما سینمای دفاع مقدس، سینمای بخشنده ای از لحاظ فراهم آوردن افراد و تخصص های هنری برای دیگر ژانرهای سینما بشمار می رود.
مدیرکل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمای کشورعنوان کرد: جشنواره موضوعی مقاومت جای مناسبی برای عرضه فیلم های این ژانر درقالب رقابتی سالم وسازنده است ودرحوزه های مختلف وجشنواره ها آثار دفاع مقدس درتمام مراحل پیش تولید، تولید واکران درسازمان سینمایی کشور حمایت می شوند.
وی، با بیان اینکه اساسا، سینما درموضوع انقلاب کم کاری وکاستی داشته و باید جشنواره ها نگاه ویژه ای به این حوزه نیز داشته باشند گفت: امیدوارم با افزوده شدن بخش شهدای ترور در جشنواره دوازدهم  گامی درجهت ترغیب سینماگران برای تولید در این حوزه هم برداشته شود.
وی درپایان خاطرنشان کرد: دربحث سینمای بین االملل موضوع بیداری اسلامی جزء هدف گذاری سازمان  سینمای کشور است وقطعا پرداختن به این موضوع باعث رشد فضای فرهنگی  فرامرزی وتبیین وانتقال مفاهیم فرهنگ مقاوت وایثار را درپی خواهد داشت.
شایان ذکر است دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، توسط انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و با مشارکت و همیاری” سازمان سینمایی کشور”با رویکرد “مقاومت، بصیرت و شکوفایی و به منظور” تبیین فرهنگ مقاومت و پاسداشت حماسه های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس” و “نگاه به حضور سازنده ایثارگران در مقابل دشمنان”، “تحریم اقتصادی”، “دستاوردهای علمی و افتخارات جهانی”، “مقاومت و بیداری اسلامی”، “مقابله با استکبار جهانی”، “تروریسم” و”صهیونیسم بین الملل” در قالب بخش های مختلف سینمایی، کوتاه، مستند، ویدیویی، فیلمنامه نویسی و چشم انداز سینمای مقاومت ایران و نشست های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه های جانبی دیگر همزمان با هفته دفاع مقدس به مرکزیت استان کرمان در استان های مختلف و هشت کشور جهان برگزار می شود./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.