فیلمی که ۲سال است خاک‌می‌خورد

به گزارش خبرگزاری فارس، جمعی از سینماگران درباره جشنواره کودک و نوجوان در گفت‌و‌گو با ستاد خبری جشنواره اظهار نظر کردند.

 سعید راد: فیلم کودک باید در مورد کودکان باشد تا مورد توجه قرار گیرد

بازیگر تقدیر شده جشنواره سی‌ام گفت: سال  گذشته در جشنواره شرکت داشتم و شاهد بودم که چه شور و اشتیاقی در کودکان‌مان ایجاد شده بود.

وی با بیان اینکه آموزش در سینما و البته سینمای کودک حرف اول را می‌زند، گفت: متخصصان باید کلاس‌هایی را برگزار کنند تا از این طریق کمکی به  کودکان با استعداد کشور شود، چون این کودکان قرار است آینده کشور را بسازند.

راد همچنین یادآور شد: همواره باید توجه داشته باشیم فیلمی که ساخته می‌شود در مورد کودکان باشد تا هم مورد استقبال کودکان و هم والدین آنها قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: البته فیلمسازان بزرگی نظیر بیضایی، نادری و … در کشور داشتیم که فیلم‌های با ارزشی در این ژانر ساخته‌اند و مورد استقبال جشنواره‌های خارجی نیز قرار گرفته است.

در پایان وی ضمن بیان اینکه پوشش رسانه‌ای برای این جشنواره در سال قبل بسیار خوب بوده است گفت: امیدوارم امسال نیز به همین شکل ادامه داشته باشد، تا بتوانیم چنین رویداد بزرگی را به شکل ویژه به جهانیان معرفی کنیم.

حسین قناعت: سینمای کودک نیاز به حمایت در عرصه تولید دارد

حسین قناعت گفت: جشنواره کودک در صورتی می‌تواند به رشد سینمای کودک کمک کند که با مخاطبان کودک ارتباط برقرار کرده باشد.

کارگردان «ماجراهای اینترنتی» با اشاره به اینکه سایر نهادها می‌توانند در سینمای کودک تاثیرگذار باشند ادامه داد: آموزش و پرورش می‌تواند سینمای کودک ما را متحول کند؛ زیرا اگر تنها دانش‌آموزان یک منطقه از مناطق آموزش و پرورش با بلیط نیم‌بها به سینماها بیایند، نصف بودجه یک فیلم تامین می‌شود؛ اما با بروکراسی موجود در این سازمان تلاشی برای بهبود سینمای کودک صورت نمی‌گیرد.

قناعت با اشاره به کمک‌های جشنواره فیلم کودک به تولید آثار این عرصه گفت: سینمای کودک علاوه بر جشنواره به سایر کمک‌ها در چرخه تولید هم نیازمند است.

وی در پایان اظهار کرد: فارابی در سال اخیر با حمایت از فیلم‌های فانتزی راه جدیدی برای ارتقا و جذب مخاطبان کودک در نظر گرفته است که امیدوارم این تفکر جواب دهد و باعث فروش آثار تولید شده شود و سال آینده سال خوبی برای سینمای کودک باشد.

مسعود کرامتی: تنها چند هفته مانده به جشنواره به آسیب‌شناسی این ژانر می‌پردازیم

مسعود کرامتی کارگردان و بازیگر سینما و تلویزیون گفت: این انتظار از مسئولان فرهنگی هست که سینمای کودک را جدی‌تر بگیرند و اجازه ندهند فیلمسازانی که در این مجموعه کار می‌کردند و به دلیل مشکلات فراوان از جمله معضلات اکران دلسرد شده‌اند از سینمای کودک و فیلمسازی برای این قشر از جامعه که کم هم نیستند کناره بگیرند.

وی در ادامه گفت: چرا باید جشنواره و کلا سینمای کودک در مقطع جشنواره خلاصه شود و محدود شود به شهری که جشنواره در آن برگزار می شود؟ چند هفته مانده تا جشنواره گفت و گو با فیلمسازان کودک و فیلمسازی برای کودک آغاز می‌شود، کارشناسی می‌کنیم، آسیب‌شناسی می‌کنیم و همگی آرزوهای خوبی برای این سینما داریم و از بهتر شدن اوضاع حرف می‌زنیم و در طول برگزاری جشنواره دچار دغدغه برای کودکان می‌شویم و برنامه‌های بسیاری برای اجرا در طول سال می‌ریزیم اما متاسفانه با پایان جشنواره هر کداممان سر جای اولمان می‌رویم و تمام آن حرف‌ها و برنامه‌ها که ریخته بودیم یادمان می‌رود.

وی با اشاره به فیلم «ترانه کوچک من» گفت‌: با وجود این که این فیلم در جشنواره دو سال پیش در همدان جایزه هم گرفت، هنوز اکران نشده و در حال خاک خوردن در صندوقخانه من است.

کرامتی در ادامه افزود: حرف من این است که سینمای کودک نباید فقط به دوران جشنواره محدود شود و باید در طول سال توجه و نگاهمان به این سینما بیش‌تر باشد. همچنین بقیه شهرهای ایران نیز باید در زمان برگزاری جشنواره بتوانند از فیلم‌های سینمای کودک و جشنواره دیدن نمایند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.