فیلم‌های زنانه انگ فمینیستی می‌خورند

هنرآنلاین نقش زن در سینمای ایران را بررسی می‌کند

لاله اسکندری معتقد است، در کشور ما فیلم‌هایی که با محوریت زن ساخته می‌شوند انگ فمینیست می‌خورند و آن گونه که شایسته است اکران نمی‌شوند.

لاله اسکندری بازیگر سینما و تلویزیون در گفت وگو با هنر آنلاین در باره ترسیم شخصیت زن در سینما عنوان کرد: در فیلم های ایرانی به بخش اندکی از ویژگی های زنان ایرانی پرداخته می شود وصرفا زنان سنتی تصویر می شوند، در حالی که در جامعه ما زنان در اغلب فعالیتها و شغلهای اجتماعی حضور پر رنگی دارند .

بازیگر “این زن حرف نمی زند” با اشاره به انتخاب هایش در حوزه بازیگری افزود: همیشه تلاش کرده ام که نقش زنانی را بازی کنم که ویژگی های حائز اهمیتی در درام داستان فیلم داشته باشند.

لاله اسکندری با تاکید بر جایگاه غیر قابل انکار زن ایرانی در جامعه معاصر گفت: در زمینه های علمی و ورزشی هم این پیشرفت دیده می شود و همپای مردان در جامعه حضور جدی دارند . در بخش اقتصاد خانواده هم زنان سهم عمده ای از در آمد خانواده را تامین می کنند و باید این مسائل در فیلم های ایرانی پرداخته شود.

 این بازیگر با تاکید بر نگاه کهنه و قدیمی بیشتر فیلم های ایرانی نسبت به زن ادامه داد: هنوز بیشتر فیلم سازان ایرانی این نگاه کهنه و کلیشه ای را نسبت به زنان در فیلم هایشان دارند وزنان همیشه بدون اکت خاصی سینی چای به دست در جلوی دوربین فیلمبرداری بازی می کنند . درست است زنان سنتی هم بخشی از جمعیت زنان را تشکیل می دهند اما همه جامعه زنان نیستند .بهتر فیلم سازان با تغییر نگاه و رویه ویژگی های دیگری از شخصیت زن ایرانی را درفیلم هایشان به تصویر بکشند.

وی با انتقاد از سیاست گذاری های فرهنگی در حوزه تصویب فیلم نامه نویسی افزود: متاسفانه اغلب فیلم نامه هایی که با محوریت حضور زن نوشته می شود مورد ممیزی قرار می گیرد و انگ فمینیستی به آنها خورده می شود و این رویکرد هم آسیبهای زیادی به حضور موثر زن ایرانی در فیلمها زده است پ.
 


آخرین اخبار
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.