فیلم‌های موبایلی، فضایی متفاوت از سینما ارائه می‌دهد

تبریزی:

کمال تبریزی، کارگردان سینمای کشور معتقد است دیدن از منظری خاص اولین ویژگی فیلمسازی با دوربین تلفن همراه است که تجربه آن هر فیلمبرداری را وسوسه می‌کند.

 به گزارش هنرآنلاین، کمال تبریزی که برای بخش نگاه هنرمند جشنواره همراه تهران فیلم کوتاه ساخته با بیان این مطلب گفت: دوربین تلفن همراه مانند یکی از چشم های فیلمساز عمل می کند و فضاهای حیرت آوری را در اختیارش می گذارد که با کمتر ابزار حرفه ای تصویربرداری امکان خلق آن بوجود می آید.

وی با اشاره به بخش هایی از فیلم “خیابان های آرام” ادامه داد: در زمانی که فیلم “خیابان های آرام” را می ساختم بخش عمده ای از تصاویر باید به لحاظ جنس تصویر و نوع حرکت دوربین، این حس را ایجاد می کرد که با موبایل گرفته شده اند اما آن زمان به سبب محدودیت های تکنولوژی ، امکان پخش تصاویر موبایلی روی پرده وجود نداشت و تصاویر از کیفیت لازم برخوردار نبود. مجبور بودیم با دوربین حرفه ای کار کنیم و کیفیت آن را تغییر بدهیم تا نشان دهیم که آن تصاویر از زاویه دید موبایل گرفته شده اند.

این فیلمساز سبک بودن و تفاوت در جنس حرکت دوربین تلفن های همراه را دو ویژگی این ابزار برای فیلمسازی دانسته و تصریح کرد: این ویژگی ها فضایی متفاوت ایجاد می کنند و ایده های بسیاری به فیلمساز می دهند. وقتی دوربینی در اختیار دارید که می تواند به همه جا سر بکشد بدون آنکه محدودیت های سه پایه و دیگر تجهیزات را داشته باشد موقعیت های حیرت آوری دارید که در سینما به آن فکر هم نمی شود.

وی دربارهٔ حضورش در جشنواره فیلم و عکس همراه تهران گفت: ساخت فیلم کوتاه با تلفن همراه ایده های جالبی را در ذهن ایجاد می کند که هر آدمی را وسوسه می کند که با این دوربین بسیار سبک و کوچک تصویر بگیرد.

اولین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران از ۴ تا ۶ اردیبهشت ۹۲ در تهران و پس از آن در دیگر شهر های کشور برگزار می گردد.


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.