فیلم ایرانی ˈپرویزˈ جایزه ویژه جشنواره سن سباستین را دریافت کرد

به گزارش ایرنا، ستاد خبری جشنواره امروز یکشنبه اعلام کرد که این جایزه همراه با جوایز بخش رسمی و دیگر بخشهای فستیوال سن سباستین شب گذشته در مراسم پایانی آن به برندگان اعطا شد.

فیلم ˈپرویزˈ در باره مردی ۵۰ ساله است که همه زندگی اش را در خانه پدرش زندگی کرده و هیچگاه شغلی نداشته است. او روزهایش را به انجام امور خانه برای پدرش و کمک به همسایگان می گذراند اما زندگی آرام او با تصمیم پدر برای ازدواج بهم می ریزد و او ناچار می شود به اجاره نشینی تن دهد.

کارگردان این فیلم ۱۰۵ دقیقه ای، ˈمجید برزگرˈ متولد همدان و تحصیلکرده رشته سینما است که پیش از این فیلم بلند ˈفصل بارانهای موسمیˈ را در سال ۲۰۱۰ و چند فیلم کوتاه ساخته بود.

ˈلوون هفتونˈ، ˈحمیرا نونهالیˈ و ˈمحمد بهروزیانˈ سه بازیگر اصلی فیلم پرویز هستند که در طول جشنواره سن سباستین چهار بار در سینماهای مختلف این شهر شمالی اسپانیا روی پرده رفت.

هیات داوران بخش ˈکارگردانان جدیدˈ شصتمین دوره فستیوال سن سباستین، جایزه اصلی این بخش موسوم به ˈکوتشاˈ را به فیلم ˈگوشت سگˈ به کارگردانی ˈفرناندو گوزونیˈ، محصول مشترک شیلی، فرانسه و آلمان اعطا کردند. جایزه ویژه دیگر این بخش نیز به فیلم ˈنظافتچیˈ ساخته ˈآدریان صباˈ از پرو رسید.

۱۷ فیلم در بخش ˈکارگردانان جدیدˈ این دوره جشنواره سن سباستین با یکدیگر رقابت می کردند. ریاست هیات داوران این بخش را خانم ˈکتایون شهابیˈ تهیه کننده فیلم از ایران بر عهده داشت و ˈدیمیتریوس ماتئوˈ نویسنده و منتقد، ˈرادو مونتینˈ کارگردان، ˈلودرس اونیدراˈ نویسنده و ˈدیانا سانچزˈ برنامه ساز، دیگر اعضای این هیات بین المللی را تشکیل می دادند.

ˈکارگردانان جدیدˈ از نظر جشنواره سن سباستین کسانی هستند که اولین یا دومین فیلم بلند خود را ساخته و آن را در هیچ فستیوال دیگری ارایه نکرده باشند. جایزه اصلی این بخش، ˈکوتشاˈ نام دارد که به ارزش ۹۰ هزار یورو به کارگردان و توزیع کننده اسپانیایی فیلم اعطا می شود.

دیگر برنده ایرانی این دوره جشنواره سن سباستین، ˈتورج اصلانیˈ بود که جایزه بهترین فیلمبرداری را در بخش رسمی جشنواره برای فیلم ˈفصل کرگدنˈ به کارگردانی بهمن قبادی بدست آورد. این فیلم به نام کشور ترکیه معرفی شده بود.

صدف طلایی – مهمترین جایزه جشنواره سن سباستین – نیز به فیلم فرانسوی ˈدانس لا مایسونˈ (در خانه) به کارگردانی ˈفرانسوا اوزونˈ شد و صدف نقره ای آن را ˈفرناندو تروئباˈ اسپانیایی برای فیلم ˈهنرپیشه و مانکنˈ بدست آورد.

اروپام ** ۱۵۵۱

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.